Öğrencilerin buharlaşma kavramını farklı bağlamlara transfer edebilme becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri buharlaşma kavramını karşılaştıkları farklı problem durumlarını çözerken kullanıp kullanamadıklarını ve kullanmadaki başarı düzeylerini incelemektir. Araştırmaya farklı okullardan seçilen toplam 37 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere soruların içeriğinde yer alan buharlaşma kavramı öğretim programında yer aldığı gibi öğretmenleri tarafından anlatılmış olup ders ile ilgili kazanımlar tamamı ile öğrencilere kavratılmıştır. Araştırmadaki veriler öğrencilerle bire bir mülakat yapılarak toplanmıştır. Mülakatta banyo yapıldıktan sonra hissedilen serinliğin nedenleri, ele kolonya dökmemizin ardından hissettiğimiz serinliğin nedenleri, kesilen karpuzun güneş altında bırakıldıktan sonra soğumasının nedenleri, kedilerin serinlemek için tüylerini yalamalarının nedenleri ve köpeklerin yorulduklarında dillerini dışarıya çıkarma nedenleri öğrencilere açık uçlu sorular şeklinde sorulmuştur. Mülakat için zaman sınırlaması yapılmamış olup öğrenciler mülakatı yapan kişiler tarafından yönlendirilmemiştir. Mülakatlar öncelikle transkript edilerek sonrasında ise kodlanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin buharlaşma kavramını daha önceden öğrenmelerine rağmen farklı problem durumlarını çözerken bu kavramı etkin bir biçimde kullanamadıkları ve soruları çözerken öğrendikleri varsayılan bilgileri transfer edemedikleri ortaya çıkmıştır. Örneğin, öğrencilere köpeklerin yorulduklarında dillerini dışarıya çıkarma nedeni sorulduğunda araştırmamıza katılan öğrencilerden hiçbirinin bu durumu buharlaşma kavramı ile ilişkilendirerek cevaplayamadığı gözlemlenmiştir. The study aimed to investigate whether fourth and fifth graders utilize the concept of evaporation in solving differing problem situations they encounter in science and technology classrooms or to investigate students' achievement level in using it. A total of 37 selected students from different schools participated in our research. The concept of evaporation, which was probed through our questions, was presented by the teacher just as it was described in the curriculum and the students were taught all aspects of it.Individual interviews were conducted in order to gather data. In the interviews, the students received open-ended questions on the causes of the coolness we feel after taking a bath, the reasons for the coolness we feel after putting cologne on our hands, the reasons why a slice of watermelon cools down after being left in the Sun, why cats lick their fur in order to cool down, and why dogs keep their tongue outside their mouth. In the interviews, there were no time limit anda leading provided by the interviewer. The interviews were first transcribed and later analyzed via coding. The results indicated that even though possessing an understanding of the concept of the evaporation, the students were notable to effectively use it in divergent problem situations and they seemed not being able to transfer their understanding in solving those problems. To illustrate, when asked why dog keep their tongue outside their mouth, none of the students who participated in our study was able to see the linkage between this phenomenon and the concept of evaporation.
Collections