TEZLER: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 1194
-
Birinci mertebeden bazı lineer olmayan diferansiyel denklemlerin Taylor polinom çözümleri
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, birinci mertebeden bazı lineer olmayan adi diferansiyel denklemlerin karışık koşullar altında yaklaşık çözümlerini bulmak için Taylor sıralama (collocation) noktalarına dayalı bir matris yöntemi verilmiştir. ... -
Sparse matrislerin iterasyon metotları ile çözümleri
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada sparse matrislerin iterasyon metotları ile çözümleri çalışılmıştır. Bu metotların metotlar ve çözümlerinin iterasyon sayıları ve hatalarının terimlerinde birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Ek olarak çözüm ... -
q-integer noktalarında B-spline fonksiyonu ve özellikleri
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada q-integer noktalarında B-spline fonksiyonu ve özellikleri incelendi.Bu amaca yönelik spline fonksiyonu tanımı verilerek lineer,kuadratik,kübik spline interpolasyonları oluşturuldu.B-spline fonksiyonu ... -
Q-integer noktalarında Bernstein polinomları ve özellikleri
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Weierstrass yaklaşım teoreminden yola çıkılarak, Bernstein polinomlarının temel özellikleri verilmiştir. q-integer noktaları ve temel özellikleri örneklerle birlikte verilerek q-integer noktalarında Bernstein ... -
Cep bilgisayarları (PDA) için bir mobil öğrenme ortamı tasarım ve uygulaması
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mobil öğrenme ?mobil bilişim? ile e-öğrenme alanlarının birlikte değerlendirilmesi sonucunda ortaya çıkan ve belirli bir yere bağlı olmadan e-öğrenme içeriğine erişebilme, dinamik olarak üretilen hizmetlerden yararlanma ... -
İlköğretim II. kademe fen öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı ve drama tekniği kullanılmasının öğrenci başarılarına etkilerinin karşılaştırılması
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim II. Kademe Fen öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı ve drama tekniği kullanılmasının öğrenci başarılarına etkilerini karşılaştırılmasıdır. Bu araştırma için ?Canlılar için Madde ve Enerji? ... -
Bağ budama artıklarının yonga levha üretiminde değerlendirilmesi
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki bağ budama artıklarının (Vitis vinifera L. cv. Sultani) yonga levha üretiminde hammadde olarak değerlendirilebilirliğini araştırmaktır. Türkiye'de yaklaşık olarak 530.000 hektar ... -
Yatağan Termik Santrali baca gazı ile bölgesel ısıtma olanaklarının analizi
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Küresel ısınma ile önem kazanan çevresel sorunlar ve Yatağan Termik Santralinin çevresel etkisi Yatağan ilçesinin sürekli gündemde kalmasına neden olmaktadır. İlçede, kış aylarında konutların ve iş yerlerinin ısınma ... -
İnternet tabanlı uzaktan denetim için bir arayüz tasarımı
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günden güne uzaktan denetim ihtiyacı artmakta ve diğer alanlara yayılmaktadır. Uzaktan denetim ve izleme sağlayan sistemler sayesinde firmalar, bazı ürün sorunları uzaktan anında giderebilecek ve yeni ürün geliştirme ... -
Muğla bölgesi endüstriyel balıkçı teknelerinin yapısal özelliklerinin araştırılması
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Avcılık aktivitesinin dengeli ve sürekli gelişimi ile stok ? av ? denge üçlüsünün üzerinde karar verilebilmesi için filodaki ilerlemenin ve balıkçı teknelerindeki gelişimin bilinmesi gereklidir.Bu çalışmada Muğla Bölgesi ... -
Nanokompozitler ve elektrokimyasal biyosensör uygulamaları
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışma temel olarak farklı nanopartiküllerin kullanımı ile elde edilen nanokompozit elektrot ve bu elektrotlara biyolojik materyallerinde katılımıyla daha duyar, ekonomik ve pratik biyosensörler elde edilmesini kapsamaktadır. ... -
Fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerine dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin bilime karşı tutumlarına etkisi
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen ve teknoloji öğretimi programında, öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini edinmelerinin fen ve teknoloji okuryazarlığının yedi temel boyutundan biri olarak kabul edilmesi, bilimsel süreç becerilerinin fen okuryazarlığının ... -
Gökova Körfezi (Muğla)`nde yaşayan Mugil cephalus (Linneaus, 1758) ve Liza ramada (Risso, 1826)`nın beslenme alışkanlıkları
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Gökova Körfezi (MUĞLA)'nde yaşayan Mugil cephalus ve Liza ramada türlerinin mide içerikleri incelenerek, beslenme alışkanlıkları ortaya çıkarılmıştır. Bu amaçla Haziran 2007 ve Mayıs 2008 tarihleri ... -
İlköğretim I. kademede fen ve teknoloji dersini yürüten sınıf öğretmenleri ile II. kademede fen ve teknoloji dersini yürüten fen bilgisi (fen ve teknoloji) öğretmenlerinin fen okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve sonuçların karşılaştırılması
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Gelişmiş ülkeler tüm vatandaşlarını fen okuryazarı yapmaya çalışmaktadır. Fen eğitimi, fen okuryazarı bireyler yetiştirmede en önemli role sahiptir ve fen eğitiminde bunu gerçekleştirebilecek en önemli kişi fen okuryazarı ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersi `kuvvet ve hareket` ünitesinin probleme dayalı öğrenme yaklaşımıyla öğretiminin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, başarıları ve tutumları üzerine etkisi
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Fen ve Teknoloji 6.sınıfta yer alan `Kuvvet ve Hareket ' ünitesinin Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yaklaşımı ile öğretiminin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri (BSB), başarıları ve ... -
Yön tayini probleminde en kısa yol yaklaşımı için bir web tabanlı uygulama: Muğla ili karayolları örneği
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günlük hayatta yoğun olarak kullanılan ulaşım biçimi hiç kuşkusuz, karayoludur. Bu açıdan hareketle zaman, maliyet ve güvenliğin öne çıktığı günümüzde harita üzerinde belirli kıstaslara göre yön tayini yapabilen yazılımlara ... -
İlköğretim 8. sınıf genetik ünitesinin 5E modeline göre tasarlanan multimedya destekli öğretim öğrencilerin erişi ve tutumlarına etkisi
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeline göre tasarlanan multimedya destekli öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademik başarılarına ve Fen ve Teknolojiye yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesidir.Araştırmada ... -
Bazı pamuk çeşitlerinde genetik farklılığın RAPD tekniği ile belirlenmesi
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, kültürü yapılan dokuz pamuk çeşidi (Gossypium hirsutum L.) arasındaki genetik ilişkinin RAPD-PZR yöntemi kullanılarak belirlenmesi hedeflenmiştir. 9 farklı pamuk çeşidinde (Nazilli 84, Nazilli 84-S, Şahin ... -
Pseudomonas spp.`de lipaz enzimi üzerine çalışmalar
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada; Pseudomonas CFC Agar kullanılarak bozulmakta olan çiğ ve pastörize süt örneklerinden 85 izolat elde edilmiştir. Bütün izolatların lipolitik aktiviteleri Tribütirin Agar ve Rhodamin B Agar'da kalitatif ... -
Lineer diferensiyel,integral ve integro-diferensiyel denklemlerin hermite polinom çözümleri
(MUĞLA ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, giriş kısmına ayrılmıştır. İkinci bölümde, tez için gerekli bazı kavramlar verilmiştir. Bu çalışmanın orjinal kısmı üçündü ve dördüncü bölümde yer almaktadır. Üçüncü bölümde, ...