İlköğretim II. kademe fen öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı ve drama tekniği kullanılmasının öğrenci başarılarına etkilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İlköğretim II. Kademe Fen öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı ve drama tekniği kullanılmasının öğrenci başarılarına etkilerini karşılaştırılmasıdır. Bu araştırma için ?Canlılar için Madde ve Enerji? ünitesi seçilmiştir. Çalışmaya 8. sınıfta öğrenim görmekte olan toplam 76 öğrenci katılmıştır. Bu öğrenciler 38'er kişilik iki gruba ayrılmıştır. Bu gruplarda ?Canlılar için Madde ve Enerji? ünitesi ile ilgili 25 sorudan oluşan başarıyı ölçme testi ön test olarak uygulanmış ve öğrencilerin almış oldukları puanlara göre gruplar oluşturulmuştur. Test sonuçlarına göre, akademik başarısı yüksek grup ile akademik başarısı düşük grup meydana gelmiştir.38 kişiden oluşan akademik başarısı yüksek grup, başarıları eşit olacak biçimde ikiye bölünmüştür. Akademik başarısı yüksek grubun yarısıyla aktif öğrenme yaklaşımı, diğer yarısıyla da drama tekniği kullanılarak öğretimin gerçekleşmesi sağlanmıştır. Akademik başarısı yüksek grupta olduğu gibi akademik başarısı düşük grupta da aynı deneysel çalışma yapılmıştır. Deneysel süreç sonucunda ise başarıyı ölçmek için yine aynı test, bütün gruplara son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 16.00 programında analiz edilmiştir. Analiz sonucunda akademik başarısı yüksek gruptaki aktif öğrenme yaklaşımı uygulanan öğrenciler ile drama tekniği uygulanan öğrenciler arasında, başarı testleri sonucunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (P<0,O5). Bu farklılık aktif öğrenme yaklaşımı uygulanan öğrenciler lehine olmuştur. Aynı şekilde akademik başarısı düşük gruptaki aktif öğrenme yaklaşımı uygulanan öğrenciler ile drama tekniği uygulanan öğrenciler arasında, başarı testleri sonucunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (P<0.O5). Bu gruptaki farklılık ise drama tekniği uygulanan öğrenciler lehine olmuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Fen öğretimi, Drama, Aktif öğrenme yaklaşımı, YapılandırmacıYaklaşım The purpose of this study is to compare the effects of active learning and drama technique on students? success in II. level of elementary science. The unit of ?Matter and Energy for Living Things? was selected for this study. Totally 76 students who were attending 8th grade participated to study. These students divided into two groups with 38 students for each. An achievement test which has 25 items was used as pre-test, to determine these two groups. According to the results of the test low and high achievement groups were determined.High achievement group with 38 students was divided into two sub-groups equally in terms of students? success. Active learning was used in one sub-group whereas drama technique was used in another sub-group. Same experimental procedure was conducted in low achievement group. End of the experimental procedure the achievement test was used as post-test in whole groups. Data were analyzed by using SPSS 16.00. The results showed that there is a significant difference between active learning and drama technique in high achievement group (p < 0.05). The students who were in active learning group are more successful than those of in the drama technique. Similarly, there is a significant difference between active learning and drama technique in low achievement group (p < 0.05). The students who were in the drama technique are more successful than those of in the active learning group. Some recommendations were made based on these results.Key words : Science Teaching, Drama, Active Learning Approach, Constructivist Approach
Collections