Muğla bölgesi endüstriyel balıkçı teknelerinin yapısal özelliklerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Avcılık aktivitesinin dengeli ve sürekli gelişimi ile stok ? av ? denge üçlüsünün üzerinde karar verilebilmesi için filodaki ilerlemenin ve balıkçı teknelerindeki gelişimin bilinmesi gereklidir.Bu çalışmada Muğla Bölgesi gırgır ve trol teknelerinin teknik özelliklerinin, üretim miktarlarının, köprü üstü ekipmanlarının ve av araçlarının teknik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Muğla Bölgesi gırgır ve trol tekneleri sayısı, DİE'nin 2005 yılı Su Ürünleri İstatistiklerinden ve su ürünleri anket sonuçlarından, teknelere ait bilgiler bağlı oldukları limandan ve Tarım İl Müdürlüklerinden sağlanarak araştırmaya yön verilmiştir. Araştırma verileri, 1 Eylül 2006 - 1 Mayıs 2007 tarihleri arasında, gırgır ve trol teknelerinde anket çalışması, av sahasında avcılık operasyonları ve örnek ölçümleri fiilen çalışmalar yapılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde her gırgır ve trol tipi için ayrı ayrı olmak üzere kullanılan ağların teknik özellikleri ve balıkçı teknelerinin yapısal özellikleri üzerinde durulmuştur.Muğla ilinde balıkçılık, kıyı balıkçılığı yapan ağ - paragat ve kıyı sürütme tekneleri ile sahil balıkçılığı yapan gırgır ve trol (endüstriyel balıkçılık ) teknelerinden oluşmaktadır. Muğla, Ege Bölgesinin toplam tekne sayısının %36,2'sine sahip olmasına rağmen avcılık yoluyla elde edilen ürünün sadece %12,6'sını karşılamaktadır. Muğla'da G, GT, GD ruhsatları altında 45 gırgır; T, TG, TD ruhsatları altında 24 adet trol teknesi bulunduğu İl Tarım Müdürlüğün'ce bildirilmektedir. Fakat faal olarak çalışan 19 gırgır, 13 trol teknesinin bulunduğu tespit edilmiştir.Sahip olduğu 1114 km'lik sahil şeridinde sınırlı av sahası olan Muğla İli'nde filodaki büyüme ile stoklar üzerindeki baskıya, av araçlarının seçiciliği olmaması ve doğal ortama verdikleri zarar da eklenince, balıkçılığın dengeli ve sürekli olmasından uzaklaştığı gibi ekonomik olmaktan da çıkmaktadır.Bu çerçevede avlama yöntemleri bilimsel çalışmaların sonuçları doğrultusunda tekrar gözden geçirilmeli ve seçiciliği olmayan, canlı deniz kaynaklarıyla habitata zarar veren av takımları yasaklanmalı veya modernize edilmelidir.Avlanma sahaları bölgelere ayrılarak avcılık aktivitesi seçmeli bölgesel avcılık modeline geçilmesi ile balık stoklarına avcılık baskısının azaltılması, avcılık giderlerinin azaltılması, arz ? talep ilişkisinin dengelenmesi sağlanacaktır. Böylece balıkçı seçtiği bölgeden dışarı çıkmayacağı, avlanma süresi uzayacağı ve avcılık aktivitesinin sürekli ve dengeli gelişim sağlayarak ve bölge balıkçılığının ekonomik olmaktan uzaklaşmayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Endüstriyel Balıkçılık, Muğla Bölgesi, Balıkçı Tekneleri, It is essential to know the progress in the fleet and development of the fishing boats in order to make decision on the balanced fishing activity and constant development with the stock ? fishing and balance.The identification of the technical features of trawlers and purse seiners boats, the amount of their production as well as the equipments used on the board anti fishing equipments is aimed at this study. This searching was carried out by being provided the numher of the trawlers and purse seiners boats at Muğla Region from the 2005 Statistics of Aquatic Products of DIE ( State Statistics Institute) and the results of Aquatic Products Questionnaire, the information about the boats from the harbours that they are registered officially, besides the directorate of agriculture of province. The searching data were gathered through the inspections in the actual fishing area, questionnarie and examining the trawlers and purse seiners boats from the 1st of September 2006 to the 1st May 2007. While evaluating the data, the technical features of the nets used on each type of the trawlers and purse seiners boat as welI as the structural features of the fishing boats are separately / individually considered.The fishing at Muğla Province is carried out in two ways, one of which is in-shore fisheries, in which fishing is performed with nets and paraketa on boats, the other one is deep-sea fisheries, in which fishing is carried out with trawlers and purse seiners boats (industrial fishery ? dragging along the sea bottom). Though Muğla has 36.2 % percent of the total number of the fishing boats in Aegean Region, she meets only 12.6 % percent of the total product supplied by fishing in Aegean Region. The Directorate of the Agriculture of Muğla states that there are 45 purse seiners running with the licence of G, GT, GD and 24 trawlers boats running with the licence of T, TG, TD. However only 19 of the purse seiners and 13 of the trawlers boats are actively running.Despite having the coastline of 1114 km, Muğla has restricted fishing area due to the pressure on the stock and the progress of the fleet, fishing equipment used without any choice, besides the harm given to the nature.Therefore the fishing methods used should be revised and examined carefully again according to the results of scientific researches and the fishing equipment giving harm to the living sea sources and habitat, besides the eqipment used without alternative al fishing should be banned or remodernized.The difference between the offer and the demand will be balanced by dividing the fishing region into the zones and choosing the optional regional fishing model and reducing the pressure on the fish stocks and fishing expenses. By this way, it is estimated that fishing wilI be more economical as the fisherman will not be able to leave his zone he has chosen and the period of fishing will be longer. Moreover, fishing activity wilI be earried out constantly and its balanced progress will be provided.Key worlds : Industrial fishery, Muğla Region, Fishing boats
Collections