Porstmodern bir tüketim kültürü yeniden üretim nesnesi olarak teknoloji odaklı telekominikasyon örnekleri: Turkcell, Vodafone, Türk Telekom örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kapitalizmin varlığını sürdürebilmesinin temel şartı tüketim toplumunun oluşturulması, reklamlarla aktarılan sembolik ihtiyaçlar ve sunulan hayat tarzları sonucunda gerçekleşmektedir. Reklamlardaki anlamın nasıl oluşturulduğu ve aktarıldığı kullanılan göstergelerle anlaşılmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, teknoloji odaklı telekomünikasyon reklamları örneği aracılığıyla postmodern bir tüketim kültürü yeniden üretim nesnesi olarak incelemek, yaşam tarzlarının nasıl sunulduğunu, tüketim ideolojisinin nasıl yeniden üretildiği göstermektir. Bu amaçla teknoloji odaklı telekomünikasyon reklamlarının önemli bir yaşam tarzı göstergesi haline geldiği savından hareketle, Türkiye'nin en önemli telekomünikasyon şirketlerinden olan Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom'un 2016-2017 yılında yayınlanan ve ulaşabildiğimiz reklamlardan, çalışmanın amacı doğrultusunda 26 reklamın 15 tanesi söylemsel düzeyde incelenmiştir. Nitekim teknoloji odaklı çözümlenen reklamlarda, eğlence, estetikleştirilmiş yaşam, modern, teknolojik gibi postmodern tüketim toplumuna ait nitelikler aracılığıyla yaşam tarzlarının yeniden üretildiği ve insanların bu yaşam tarzlarına öykündürüldüğü görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Reklam, Tüketim, Yaşam Tarzı ve Söylemsel analiz The main condition of capitalizm to exist can be provided as a result of being built consumption society, conveyed symbolic requirements with advertisement and presented life-styles. It is understood how meaning is given to advertisements and how it is conveyed to society through being used signs. In this direction, the purposes of my study are to analyse postmodern consumption society as a reproduction object by favour of technology-oriented telecommunication examples, to show how life-styles are presented and how consumption ideology is reproduced. Considering the fact that technology-oriented telecommunication examples becomean important sign of life-style, the twenty-six advertisements of Turkcell, Vodafone and Turk Telekom, which they are the most important telecommunication companies of Turkey, are analysed at a level of discursive throughout purpose of this study. These analysed advertisements have been broadcasted in 2016-2017. Consequently, it is seen that life-styles are reproduced and people are encouraged to these life-styles by favour of features related to postmodern consumption society like entertainment, estheticized life, moden, technologic, features. Key Words: Advertisement, Consumption, life style, Causal Analysis.
Collections