Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksalan, Mustafa Emre
dc.contributor.authorBabaoğlu, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-29T13:08:14Z
dc.date.available2020-12-29T13:08:14Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-09-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419947
dc.description.abstractKapitalizmin varlığını sürdürebilmesinin temel şartı tüketim toplumunun oluşturulması, reklamlarla aktarılan sembolik ihtiyaçlar ve sunulan hayat tarzları sonucunda gerçekleşmektedir. Reklamlardaki anlamın nasıl oluşturulduğu ve aktarıldığı kullanılan göstergelerle anlaşılmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, teknoloji odaklı telekomünikasyon reklamları örneği aracılığıyla postmodern bir tüketim kültürü yeniden üretim nesnesi olarak incelemek, yaşam tarzlarının nasıl sunulduğunu, tüketim ideolojisinin nasıl yeniden üretildiği göstermektir. Bu amaçla teknoloji odaklı telekomünikasyon reklamlarının önemli bir yaşam tarzı göstergesi haline geldiği savından hareketle, Türkiye'nin en önemli telekomünikasyon şirketlerinden olan Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom'un 2016-2017 yılında yayınlanan ve ulaşabildiğimiz reklamlardan, çalışmanın amacı doğrultusunda 26 reklamın 15 tanesi söylemsel düzeyde incelenmiştir. Nitekim teknoloji odaklı çözümlenen reklamlarda, eğlence, estetikleştirilmiş yaşam, modern, teknolojik gibi postmodern tüketim toplumuna ait nitelikler aracılığıyla yaşam tarzlarının yeniden üretildiği ve insanların bu yaşam tarzlarına öykündürüldüğü görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Reklam, Tüketim, Yaşam Tarzı ve Söylemsel analiz
dc.description.abstractThe main condition of capitalizm to exist can be provided as a result of being built consumption society, conveyed symbolic requirements with advertisement and presented life-styles. It is understood how meaning is given to advertisements and how it is conveyed to society through being used signs. In this direction, the purposes of my study are to analyse postmodern consumption society as a reproduction object by favour of technology-oriented telecommunication examples, to show how life-styles are presented and how consumption ideology is reproduced. Considering the fact that technology-oriented telecommunication examples becomean important sign of life-style, the twenty-six advertisements of Turkcell, Vodafone and Turk Telekom, which they are the most important telecommunication companies of Turkey, are analysed at a level of discursive throughout purpose of this study. These analysed advertisements have been broadcasted in 2016-2017. Consequently, it is seen that life-styles are reproduced and people are encouraged to these life-styles by favour of features related to postmodern consumption society like entertainment, estheticized life, moden, technologic, features. Key Words: Advertisement, Consumption, life style, Causal Analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePorstmodern bir tüketim kültürü yeniden üretim nesnesi olarak teknoloji odaklı telekominikasyon örnekleri: Turkcell, Vodafone, Türk Telekom örnekleri
dc.title.alternativePostmodern technology-focused telecommunications Advertising requirements for a consumer culture against production: Türkcell, Vodafone and Türk Telekom examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-08
dc.contributor.departmentİletişim ve Toplumsal Dönüşüm Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmRemanufacturing
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTelecommunication sector
dc.subject.ytmTelecommunication
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmLife style
dc.subject.ytmTurkish Telekom
dc.subject.ytmVodafone
dc.identifier.yokid10163585
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477448
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess