Çocuk reklamlarının göstergebilimsel analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada çocukların yer aldığı veya çocuklarla ilgili göstergelerin bulunduğu televizyon reklâmlarının göstergebilimsel analizi yapılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde göstergebilim ve göstergebilimle ilgili kavramlara değinilmiş, bu bilim dalının tarihi ve bu bilim dalına katkıda bulunan şahsiyetlere yer verilmiştir. Ayrıca bu bölümde reklâm kavramı üzerinde durulmuş, reklâm-çocuk ilişkisi de ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise çocukluğun ve tüketimin yeniden üretim aracı olarak bazı çocuk reklâm filmlerinin detaylı analizi yapılmıştır. Reklamlarda yer alan ses, yazı, görüntü, renk, nesne, ışık, açı gibi öğeler birer gösterge olarak incelenmiş göstergebilimsel çerçevede gösteren ve gösterilen düzeylerde anlamları irdelenmiştir. In this thesis, TV commercials which involved child or has related signs about childhood were analyzed semiotically. In the first section of this study semiotics, semiotic concepts, the history of this field and the scientists that made contribution to semiotics were hanled. In this section commercials and relation between commercials and children were given place. In addition to these issues, commercial regulations and the approaches about semiotic analyses of commercials were mentioned. In the second section some commercials were analysed in detail. Elements that took part in commercials as sound, image, color, object, light and angle were examined as a semiotic item also.
Collections