Show simple item record

dc.contributor.advisorYücebaş, Mesut
dc.contributor.authorDemir, Aziz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:43Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:43Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419802
dc.description.abstractBu çalışmada çocukların yer aldığı veya çocuklarla ilgili göstergelerin bulunduğu televizyon reklâmlarının göstergebilimsel analizi yapılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde göstergebilim ve göstergebilimle ilgili kavramlara değinilmiş, bu bilim dalının tarihi ve bu bilim dalına katkıda bulunan şahsiyetlere yer verilmiştir. Ayrıca bu bölümde reklâm kavramı üzerinde durulmuş, reklâm-çocuk ilişkisi de ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise çocukluğun ve tüketimin yeniden üretim aracı olarak bazı çocuk reklâm filmlerinin detaylı analizi yapılmıştır. Reklamlarda yer alan ses, yazı, görüntü, renk, nesne, ışık, açı gibi öğeler birer gösterge olarak incelenmiş göstergebilimsel çerçevede gösteren ve gösterilen düzeylerde anlamları irdelenmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis, TV commercials which involved child or has related signs about childhood were analyzed semiotically. In the first section of this study semiotics, semiotic concepts, the history of this field and the scientists that made contribution to semiotics were hanled. In this section commercials and relation between commercials and children were given place. In addition to these issues, commercial regulations and the approaches about semiotic analyses of commercials were mentioned. In the second section some commercials were analysed in detail. Elements that took part in commercials as sound, image, color, object, light and angle were examined as a semiotic item also.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleÇocuk reklamlarının göstergebilimsel analizi
dc.title.alternativeSemiotic analysis of child TV commercials
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-25
dc.contributor.departmentMedya Ve İletişim Çalışmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmSemiotic analysis
dc.identifier.yokid10178181
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid489160
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess