Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Mustafa Volkan
dc.contributor.authorÖzkaya, Perihan Gülce
dc.date.accessioned2020-12-29T13:07:17Z
dc.date.available2020-12-29T13:07:17Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419655
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin sesli okuma esnasında takıldıkları seslerin, tekerleme eğitimi sonucunda ne derece düzeltilebileceğini, tekerleme eğitiminin sesli okumadaki akıcılığı ne şekilde etkileyeceğini tespit etmek; böylelikle, okuma eğitimi üzerinde yapılan araştırmalara farklı bir boyut kazandırmaktır.Öğrencilerin seviyelerine uygun olarak seçilen metinler, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı, Muğla il merkezindeki 9 ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri olan 270 kişiye okutulmuş ve kayıt altına alınmıştır. Kaydedilen veriler, çeşitli ses analizleri yapabilen Cool Edit Pro programına aktarılmış ve kayıtlar, Muğla Üniversitesi Fonetik Araştırma ve Uygulama Merkezi Dr. Atillâ Kıral Fonetik Lâboratuvarında, dijital ortamda incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda, okumalarında 2 ve 3 ses takıntısı tespit edilen 65 öğrenci araştırmanın örneklemini teşkil etmiştir. Bu öğrencilere, takıldıkları seslere yönelik tekerlemeler verilerek, 4 hafta süreyle tekerleme ve boğumlama çalışması yaptırılmış ve bu çalışmaların da ses kayıtları alınmıştır. Daha sonra, uygulamanın başında okutulan metinler tekrar okutulmuş ve kayıtlar, Muğla Üniversitesi Fonetik Araştırma ve Uygulama Merkezi Dr. Atillâ Kıral Fonetik Lâboratuvarında, Praat 3.8.47 programı kullanılarak dijital ortamda analiz edilmiştir. Tekerleme eğitiminin takıntılı seslerin giderilmesinde ne derece etkili olduğu, tekerleme eğitimi öncesi ve sonrası yapılan okumalar sonucu elde edilen verilerin analizlerini karşılaştırarak tespit edilmiştir.Araştırmada, tekerleme içerikli etkinliklerin öğrencilerinin sesli okuma becerilerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine to what extent the sounds that primary second stage students locked on during oral reading could be corrected in consequence of tounge twisters education and in what way tounge twisters could affect the fluency of oral reading; thus to add different dimension to researches on reading education.The texts choosen appropriately to the students levels are red by 270 students from 6th, 7th and 8th grades from nine schools in the city center of Muğla in academic year 2009-2010 and students speech recordings are taken. Recorded datas are transfered to the Cool Edit Pro program which could make various sound analysis, and these records are examined in a digital enviroment in Muğla University-Phonetics Research and Application Center-Dr. Atilla Kral Phonetics Laboratory. As a result of the investigations, 65 students whose oral reading has 2 and 3 sound lockings were selected as the paradigm of the research. By giving tuonge twisters to these students according to the sounds they locked on, toung twister and articulation exercises were done during 4 weeks and records of these exercises were taken. Afterwards , the essays red by students at the beginnig of the application were red again by students and records were analysed by using Praat 3.8.47 program in a digital enviroment in Muğla University-Phonetics Research and Application Center-Dr. Atilla Kral Phonetics Laboratory. To what extent toung twister education was effective for fixing locking sounds was determined by comparing data analysis obtained as the results of the oral readings done before and after the tounge twister education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe öğrencilerinin sesli okuma becerilerine tekerleme eğitiminin etkisi
dc.title.alternativeThe effects of tounge twisters education to oral reading skills of primary second stage students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmOral reading
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmTongue twister
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid421458
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325999
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess