Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin vatandaşlık değerlerine ilişkin öykülere dayalı görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Vatandaşlık eğitimi milli, manevi, evrensel ve demokratik değerlere sahip bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Vatandaşlık değerleri ise, etkin vatandaş yetiştirebilmek için bireylerin sahip olması gereken değerlerdir. Değerlere karşı duyarlılık ailede başlar, eğitim öğretim ortamları ve sosyal çevrede devam eder. Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersinde kazanılması hedeflenen değerlere ilişkin öğrencilerin görüşlerini ele almaktır.Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Muğla ili Menteşe ilçesindeki yansızlık ilkesine göre tesadüfî örnekleme yöntemiyle seçilen, 300 tane 8. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, öğrencilerinin vatandaşlık değerlerini kazanma sürecindeki deneyimlerini ve görüşlerini yansıtacağı için tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Nitel araştırma yöntemi ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler Vatandaşlık Değerleri Anketi ile elde edilmiştir.Elde edilen veriler, istatistiksel olarak çözümlenmiş ve bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersinde öğrencilerin değerler konusunda fikir sahibi oldukları, değerleri yaşamlarında uyguladıkları ve bu konularda yorum yapabilme eğilimler olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: değer, eşitlik, özgürlük, vatanseverlik, farklılıklara saygı Citizenship Education aims at educating individuals with the national, moral, universal and democratic values. As for the citizenship values, they are the values an individual should have in order to raise an active citizen. The sensitivity towards values begins in the family and continues in the educational atmosphere and social environment. The aim of this study is to discuss students' views on the values aimed to be gained in the Citizenship and Democracy Education course.The research was carried out with 300 students at 8th grade and 20 Social Sciences teachers in Menteşe, Muğla at the second term of 2014-2015 school year. Those students and teachers were chosen through random sampling method in compliance with the neutrality principle. The research is a descriptive one in screening model since it will reflect the experiences and views of the students and teachers during the process of gaining and teaching citizenship values. It was carried out with quantitative method. The data in the research was obtained through Citizenship Values Survey. The data has been analysed statistically and the findings have been interpreted. As a result of the research, it has been observed that students hold a view about values and apply them in their lives and that they tend to be able to comment on these issues.Keywords: value, equality, freedom, patriotism, respect for diversity
Collections