Show simple item record

dc.contributor.advisorAkça, Gürsoy
dc.contributor.authorKuru, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:19Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:19Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419305
dc.description.abstractVatandaşlık eğitimi milli, manevi, evrensel ve demokratik değerlere sahip bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Vatandaşlık değerleri ise, etkin vatandaş yetiştirebilmek için bireylerin sahip olması gereken değerlerdir. Değerlere karşı duyarlılık ailede başlar, eğitim öğretim ortamları ve sosyal çevrede devam eder. Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. Sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersinde kazanılması hedeflenen değerlere ilişkin öğrencilerin görüşlerini ele almaktır.Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Muğla ili Menteşe ilçesindeki yansızlık ilkesine göre tesadüfî örnekleme yöntemiyle seçilen, 300 tane 8. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, öğrencilerinin vatandaşlık değerlerini kazanma sürecindeki deneyimlerini ve görüşlerini yansıtacağı için tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Nitel araştırma yöntemi ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler Vatandaşlık Değerleri Anketi ile elde edilmiştir.Elde edilen veriler, istatistiksel olarak çözümlenmiş ve bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersinde öğrencilerin değerler konusunda fikir sahibi oldukları, değerleri yaşamlarında uyguladıkları ve bu konularda yorum yapabilme eğilimler olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: değer, eşitlik, özgürlük, vatanseverlik, farklılıklara saygı
dc.description.abstractCitizenship Education aims at educating individuals with the national, moral, universal and democratic values. As for the citizenship values, they are the values an individual should have in order to raise an active citizen. The sensitivity towards values begins in the family and continues in the educational atmosphere and social environment. The aim of this study is to discuss students' views on the values aimed to be gained in the Citizenship and Democracy Education course.The research was carried out with 300 students at 8th grade and 20 Social Sciences teachers in Menteşe, Muğla at the second term of 2014-2015 school year. Those students and teachers were chosen through random sampling method in compliance with the neutrality principle. The research is a descriptive one in screening model since it will reflect the experiences and views of the students and teachers during the process of gaining and teaching citizenship values. It was carried out with quantitative method. The data in the research was obtained through Citizenship Values Survey. The data has been analysed statistically and the findings have been interpreted. As a result of the research, it has been observed that students hold a view about values and apply them in their lives and that they tend to be able to comment on these issues.Keywords: value, equality, freedom, patriotism, respect for diversityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin vatandaşlık değerlerine ilişkin öykülere dayalı görüşleri
dc.title.alternative8th gradestudents' views based on the stories about citizenship values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmPatriotic
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmEducation of democracy
dc.subject.ytmCitizenship education
dc.subject.ytmDemocratic values
dc.subject.ytmEquality
dc.subject.ytmFreedom
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmCitizenship
dc.identifier.yokid10114935
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448380
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess