Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenler Pehlivan, Burcu
dc.contributor.authorİrven, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:54Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:54Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-02-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419175
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerileri öğretimlerindeki gelişimlerini izlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, eylem araştırması yöntemi ile tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde 4. sınıfta öğrenim görmekte olan ve öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında ilkokul 4. sınıfa staja giden 4 öğretmen adayı (3 kız, 1 erkek) oluşturmaktadır. Çalışmada ilk olarak öğretmen adaylarının süreçten önce ve süreçten sonra bilgi düzeylerine bakmak için Enger ve Yeger (1998) tarafından geliştirilen, Koray, Köksal, Özdemir ve Presley (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Bilimsel Süreç Beceri Testi` kullanılmıştır. İkinci olarak, öğretmen adayları ile süreçten önce ve sonra olmak üzere iki kez odak grup görüşmesi yapılmıştır. Son olarak ise, öğretmen adaylarına bilimsel süreç becerileri hakkında bilgilendirmeler doğrultusunda ders anlatımlarındaki değişimler gözlenmiştir. Çalışmada elde edilen veriler için içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine yönelik bilgi seviyelerinin arttığı ve bu becerileri derslerine entegre konusunda aşama kaydettikleri görülmüştür. Bu bilgiler doğrultusunda öneriler verilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to monitor the development of pre-service primary teachers in the teaching of scientific process skills. Towards this end, the study was designed with the method of action research. The sample of the study consists of 4 pre-service teachers (3 girls, 1 male) who are studying in the 4th grade in the spring semester of 2015-2016 academic year in Muğla Sıtkı Koçman University, and who are attending to 4th grade of primary school within the teaching practice course. In the study, `Scientific Process Skill Test`, which was developed by Enger and Yeger (1998) and adapted to Turkish by Koray, Köksal, Özdemir and Presley (2007) was used to examine the knowledge levels of pre-service teachers before and after the process. Secondly, the focus group interview was held with the pre-service teachers twice before and after the process. Finally, changes in lectures have been observed in the direction of informing the pre-service teachers about scientific process skills. Content analysis was used for the data obtained in the study. In the study, it was seen that the pre-service teachers' knowledge levels towards scientific process skills increased and they were progressing in integrating these skills into their courses. Suggestions were given in the light of this information.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç beceri düzeyleri ve bu becerilerin derslerine entegreleri
dc.title.alternativeScience process skills level of pre--service primary teachers and integrations to the courses of these skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-12
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmScientific process skill
dc.subject.ytmScientific skill
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10147239
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497678
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess