Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıparmak Karakuş, Melek
dc.contributor.authorDoğru, Serpil
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:47Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:47Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419135
dc.description.abstractBu araştırmada; Genel Biyoloji Laboratuvarı- I dersinde, deneysel bir uygulama ile Fen Bilgisi 2. Sınıf öğretmen adaylarının (n=32), mikroskobik inceleme ve preparat hazırlama yöntemlerini geliştirmek ve biyolojide laboratuvar tekniklerini daha iyi öğrenmelerini sağlamak hedeflenmiştir. Bu uygulamada, deney grubundaki öğretmen adayları Video Kaydet – İzle – Deney Yap – Tartış – Paylaş (VİDEOYAP) şeklinde kısaltılmış olan bir dizi yöntemsel süreci içeren bir öğretim planı doğrultusunda çalışmışlardır. VİDEOYAP'ın ilk aşaması; laboratuvar dersi öncesinde, deney videolarının öğretmen adayları tarafından kaydedilmesi ve düzenlenmesini, ikinci aşaması; deney yapma sürecinde hazırlanan videoların izlenmesini, üçüncü aşaması ise; videoların Facebook'ta oluşturulan kapalı grup sayfasında paylaşılmasını oluşturmaktadır. Kontrol grubundaki öğretmen adayları (n=30) ise videoların öğretime dahil edilmediği laboratuvar etkinlikleri ile deneyleri tamamlamışlardır. Bu araştırmada; VİDEOYAP'ın öğretmen adaylarının `akademik başarıları`, `biyoloji laboratuvar teknikleri` ve `laboratuvarda video ile çalışmaya yönelik görüşleri` üzerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak VİDEOYAP'ın akademik başarıyı arttırarak laboratuvar öğretimini desteklediği, laboratuvar tekniklerini geliştirdiği, deneysel süreçlerle ilgili bilgi ve becerileri arttırdığı, mikroskop kullanma ve preparat hazırlama becerilerini geliştirdiği tespit edilmiştir. VİDEOYAP öğretmen adaylarını aktifleştirerek, eğlenerek öğrenmeye olanak sağlaması, derse ön hazırlık konusunda destek olması, deneysel hataları azaltması ve işbirliğini arttırması yönleriyle öğretmen adaylarının laboratuvar öğretiminde videoların kullanılmasına yönelik görüşlerini olumlu yönde etkilemiştir.
dc.description.abstractIn this study; In the General Biology Laboratory-I course, it was aimed to improve the methods of preparing the microscopic examination and preparation of the second grade pre-service science teachers candidates (n = 32) and to make them learn the laboratory techniques better in biology. In this application, teacher candidates in the experimental group worked in accordance with a teaching plan that included a series of methodological processes, which were abbreviated as Video Record - Watch - Experiment - Discuss - Share (VRWEDS). The stage of VRWEDS includes; i) recording and editing of experimental videos before the laboratory lesson; ii) watching the videos during the experimental process iii) sharing the videos on the groups' Facebook page. In the control group, teacher candidates (n = 30) completed the experiments with laboratory activities where videos were not included in the experimental process. The aim of this study was to determine the effect of VRWEDS on academic achievement of teacher candidates, `biology laboratory techniques` opinions about working with videos in laboratory. As a result, it was determined that VRWEDS supports laboratory teaching by increasing academic success, develops laboratory techniques, increases knowledge and skills related to experimental processes, and develops microscope usage and preparation skills. VRWEDS positively influenced the views of pre-service teachers on the use of videos in laboratory instruction in order to enable pre-service teachers, to have fun by learning, to support the preparation of the course, to reduce experimental errors and to increase cooperation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMikroskobik incelemede preparat hazırlama yöntemleri ile ilgili öğretmen adaylarının hazırladıkları videoların akademik başarı, laboratuvar teknikleri ve görüşleri üzerine etkileri
dc.title.alternativeEffects of prospective science teachers video preparations about microscopic preparatory methods on academic success, laboratory techniques and views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-12
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInteractive video
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmBiology lesson
dc.subject.ytmLaboratories
dc.subject.ytmLaboratory techniques
dc.subject.ytmPreparates
dc.subject.ytmVideo
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10175464
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid539442
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess