Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakuş, Melek Altıparmak
dc.contributor.authorAkçay, Simge
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:46Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419127
dc.description.abstractBu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. Sınıf öğretmen adayları ile (n=42) LEGOMindstorms EV3 eğitsel robotik setlerini kullanılarak, böcek yaşamını taklit edenrobotlar tasarlamak ve programlamak amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır.Deneysel araştırma; LEGO Mindstorms EV3 eğitsel robotik seti hakkında teknikbilgilerin verilmesi, programlama ve kodlama ile ilgili eğitimin verilmesi, böceklerinsahip olduğu spesifik yaşamsal özellikleri içeren modüller üzerinde çalışmalaryapılması, öğretmen adaylarının gruplar halinde çalışarak robot tasarımlarınıgerçekleştirmeleri, programlama ve robotların çalıştırılması süreçlerini içermektedir.Deneysel araştırmada; `Robotik FeTeMM` uygulamalarının, öğretmen adaylarının;`akademik başarıları`, `bilimsel süreç becerileri` ve `derse yönelik motivasyonları`üzerine etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu olarak; `RobotikFeTeMM` uygulamaları ile öğretmen adaylarının; bilimsel bilgilerinin artarak geliştiği,kodlama ve programlama becerilerini kazandıkları, bilimsel süreçleri uygulama ile ilgilibilgi ve becerilerinin arttığı, derse yönelik motivasyonlarının artarak geliştiği tespitedilmiştir. Robotik FeTeMM tasarım sürecinde öğretmen adaylarının aktifleştikleri,eğlenerek öğrendikleri ve böylece derse yönelik motivasyonlarının olumlu etkilendiği,işbirliği içinde çalışma ve iletişim becerilerinin geliştiği gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study; An experimental research was designed to design and program robots thatmimic the insect life by using LEGO Mindstorms EV3 educational robotics set with 4thgrade science teacher candidates (n=42). Experimental research processes; Givingtechnical information about the LEGO Mindstorms EV3 educational robotics set, givingcourse about programming and coding, working on the modules containing the specificvital features of the insects, making robot designs in work groups and programming &activating the robots.In experimental research; the effects of `Robotics STEM` applications on scienceteacher candidates'; `academic achievement`, `scientific process skills` and`motivations for the course` were tried to be determined. As a result of the research; In`Robotics STEM `applications with science teacher candidates'; It has been determinedthat the scientific knowledge has increased gradually, coding and programming skillswere gained, knowledge and skills related to the application of scientific processes wereincreased and the motivations towards the course were developed. It has been observedthat science teacher candidates have been activated, had fun in learning and deveopedfavorable motivation towards the course, and also working together and communicationskills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRobotik FeTemm uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyon üzerine etkileri
dc.title.alternativeThe effects of robotic FeteMM applications on academic achievement, scientific process skills and motivation of science teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSTEM
dc.subject.ytmRobotics
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmRobot design
dc.identifier.yokid10175459
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607518
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess