Markalar arası işbirliklerinin ara mamûl üreticilerinin ihracat birim fiyat performansı üzerine etkisi: `İSKO` örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşmenin artarak gelişimi ve uluslararası etkileşim imkânlarının artışına bağlı olarak uluslararası ticaret, daha geniş bir perspektifle yürütülen ve daha karmaşık bir iş ilişkileri ağı tesis edilmesini mecburî kılan bir yapıya dönüşmektedir. Yeni bir markanın oluşturulması, tanıtılması ve piyasada kalıcı kılınması konusunda her zaman çeşitli riskler olagelmiştir ve yeni bir markanın başarısızlık oranı oldukça yüksek olabilmektedir. Bu olumsuz etkileri gidermek için firmaların, alternatif yöntem arayışlarını sürdürmekte oldukları ve gittikçe artan bir kullanıma sahip olan 'birden fazla markayı içeren farklı stratejiler'e yöneldikleri görülmektedir. Markalar arasında kurulan ittifaklar, tüketicinin zihnindeki farkındalığı arttırmak, satışları teşvik etmek ve acil finansal kaynaklar sağlamak için kısa vadeli bir taktik ortaklık da olabilir, ancak markanın büyümesi, geliştirilmesi ve pazarlama başarısı için uzun vadeli stratejik bir araç da olabilir. Bu tez, bir ara mamûl üreticisi ve ihracatçısı Türk Markasının (İSKO), yabancı ticarî markalarla yaptığı markalar arası işbirliği faaliyetleri ile ihracat performansı arasında içsel bir bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. ArGe ve inovasyondan beslenen markalar arası işbirlikleri, bir içerik markasının ihracat birim fiyatlarında rakiplerine kıyasla olumlu bir gelişme sağlayıp sağlamadığı zaman serileri üzerinde farklı analizler yapılarak incelenmiştir. Çalışma, yapılan araştırma sonucunda elde edilen bulguların ve Turquality marka destek programının, markalar arası işbirliklerine yönelik oluşunun tartışılması ile sonlanmaktadır.Anahtar kelimeler: Markalar Arası İşbirlikleri, Birlikte Markalama, Birlikte Pazarlama, İçerik Markası, Denim, Turquality Due to the increasing development of globalization and the increase in the possibilities of international interaction, international trade is transforming into a structure that makes it more compulsory to establish a more complex network of business relations. There have always been various risks of a new brand in the creation, promotion and overcoming permanently in the market and the failure rate of a new brand can be quite high. In order to overcome these negative effects, it is understood that companies are looking for alternative methods and are using different strategies that consider more than one brand. Alliances between brands can be a short-term tactical partnership to raise consumer awareness, promote sales, and provide immediate financial resources, but it can also be a long-term strategic goal for brand development and marketing success. This thesis aims to establish an internal relation about the strategic brand alliances and activities between the intermediate product manufacturer and exporter of the Turkish brand (İSKO) and the foreign garment and apparel brands, and the export performance of the company. The brand collaborations nourished by R&D and innovation have been examined by making a time series analyzes of a ingredient brand in comparison to its competitors whether it has achieved a positive development in export unit prices compared to its national competitors. The study concludes with the discussion of the findings of the research and the comprising of Turquality brand support programme for brand alliances an cooperation activities.Keywords: Strategic Brand Alliances, Co-branding, Co-Marketing, Ingredient Branding, Denim, Turquality.
Collections