Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Hasan
dc.contributor.authorAydoğan, Serdar Hasan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418904
dc.description.abstractKüreselleşmenin artarak gelişimi ve uluslararası etkileşim imkânlarının artışına bağlı olarak uluslararası ticaret, daha geniş bir perspektifle yürütülen ve daha karmaşık bir iş ilişkileri ağı tesis edilmesini mecburî kılan bir yapıya dönüşmektedir. Yeni bir markanın oluşturulması, tanıtılması ve piyasada kalıcı kılınması konusunda her zaman çeşitli riskler olagelmiştir ve yeni bir markanın başarısızlık oranı oldukça yüksek olabilmektedir. Bu olumsuz etkileri gidermek için firmaların, alternatif yöntem arayışlarını sürdürmekte oldukları ve gittikçe artan bir kullanıma sahip olan 'birden fazla markayı içeren farklı stratejiler'e yöneldikleri görülmektedir. Markalar arasında kurulan ittifaklar, tüketicinin zihnindeki farkındalığı arttırmak, satışları teşvik etmek ve acil finansal kaynaklar sağlamak için kısa vadeli bir taktik ortaklık da olabilir, ancak markanın büyümesi, geliştirilmesi ve pazarlama başarısı için uzun vadeli stratejik bir araç da olabilir. Bu tez, bir ara mamûl üreticisi ve ihracatçısı Türk Markasının (İSKO), yabancı ticarî markalarla yaptığı markalar arası işbirliği faaliyetleri ile ihracat performansı arasında içsel bir bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. ArGe ve inovasyondan beslenen markalar arası işbirlikleri, bir içerik markasının ihracat birim fiyatlarında rakiplerine kıyasla olumlu bir gelişme sağlayıp sağlamadığı zaman serileri üzerinde farklı analizler yapılarak incelenmiştir. Çalışma, yapılan araştırma sonucunda elde edilen bulguların ve Turquality marka destek programının, markalar arası işbirliklerine yönelik oluşunun tartışılması ile sonlanmaktadır.Anahtar kelimeler: Markalar Arası İşbirlikleri, Birlikte Markalama, Birlikte Pazarlama, İçerik Markası, Denim, Turquality
dc.description.abstractDue to the increasing development of globalization and the increase in the possibilities of international interaction, international trade is transforming into a structure that makes it more compulsory to establish a more complex network of business relations. There have always been various risks of a new brand in the creation, promotion and overcoming permanently in the market and the failure rate of a new brand can be quite high. In order to overcome these negative effects, it is understood that companies are looking for alternative methods and are using different strategies that consider more than one brand. Alliances between brands can be a short-term tactical partnership to raise consumer awareness, promote sales, and provide immediate financial resources, but it can also be a long-term strategic goal for brand development and marketing success. This thesis aims to establish an internal relation about the strategic brand alliances and activities between the intermediate product manufacturer and exporter of the Turkish brand (İSKO) and the foreign garment and apparel brands, and the export performance of the company. The brand collaborations nourished by R&D and innovation have been examined by making a time series analyzes of a ingredient brand in comparison to its competitors whether it has achieved a positive development in export unit prices compared to its national competitors. The study concludes with the discussion of the findings of the research and the comprising of Turquality brand support programme for brand alliances an cooperation activities.Keywords: Strategic Brand Alliances, Co-branding, Co-Marketing, Ingredient Branding, Denim, Turquality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarkalar arası işbirliklerinin ara mamûl üreticilerinin ihracat birim fiyat performansı üzerine etkisi: `İSKO` örneği
dc.title.alternativeThe effect of brand alliances on the export unit price performance of intermediate producers: `ISKO` example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-15
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Pazarlama Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCooperation
dc.subject.ytmCollaborative marketing
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmUse of trademark
dc.subject.ytmBrand comminication
dc.subject.ytmIntermediate product
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmExport earnings
dc.subject.ytmUnit price
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid10241928
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536273
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess