Show simple item record

dc.contributor.advisorKiriş Avaroğulları, Ayten
dc.contributor.authorMutlu, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:06Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418876
dc.description.abstractBu çalışmada dördüncü sınıf sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde çizgi roman hazırlamaya ve kullanmaya yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 56 dördüncü sınıf sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır.Örneklem grubu ile çizgi roman hazırlama uygulaması altı hafta süresince gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlu anket formları ile öğretmen adaylarının ürünü olan çizgi roman panelleri kullanılmıştır. Toplanan verilerin tamamı içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler ışığında; dördüncü sınıf sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde çizgi roman hazırlamaya ve kullanmaya yönelik görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca hazırladıkları çizgi roman panellerinde her ne kadar anakronik ifadelere rastlanmışsa da anlaşılır diyaloglar yazdıkları, kronolojiyi nispeten doğru kullandıkları, seçilen karakter ile mekânları konuya uygun kullandıkları belirlenmiştir. Bu bulgular ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.Anahtar kelimeler: Sosyal bilgiler öğretimi, çizgi roman, öğretmen adayı, görüş
dc.description.abstractIn this study, the opinions of fourth grade social studies teacher candidates about preparing and using comics in social studies teaching were examined. The research is a descriptive study. The sample of the study consisted of 56 fourth grade social studies teacher candidates who are studying in Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Education in 2018-2019 academic year.The process of comic book preparation with the sample group was lasted six weeks. In this study, open-ended questionnaire forms prepared by the researcher and comic strip panels produced by the teacher canddates were used as data collection tools. All collected data were subjected to content analysis.In the light of the data obtained; It is concluded that fourth year social studies teacher candidates' opinions about preparing and using comics in social studies teaching are positive. In addition, in the comics panels they prepared, although anachronistic expressions were found, they created meaningful dialogues, used chronology relatively correctly, and used selected characters and spaces in accordance with the subject. In the light of these findings, various suggestions are presented.Keywords: Teaching social studies, comics, teacher candidate, opinionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde çizgi roman kullanımına yönelik görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of the social studies teacher candidates on using comics during the process of teaching social studies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-24
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmComic strips
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10235865
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544039
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess