Göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluğun 2000`li yıllardan sonra Türk sineması`na yansıması: `Güneşi gördüm` filmi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı; Göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluğun 2000'li yıllardan sonra Popüler Türk Sineması'nda nasıl temsil edildiğini `Güneşi Gördüm` filmi örneği üzerinden söylemsel ve göstergebilimsel olarak analiz etmek ve anlamlandırmaktır. Çalışmamızda öncelikle göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluk olgularının literatürdeki yeri incelenmiş, Popüler Türk Sineması'nda bahsi geçen kavramların nasıl işlendiğinin literatürdeki eksiklikleri üzerinden özellikle gecekondu ve yoksulluk birlikteliğinin sinemadaki temsili `Güneşi Gördüm` filmi örneği ile analiz edilmiştir. Popüler Türk Sineması'nda göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluk temellerine dair göstergeler ele alınan filmde göçün nedeni, hangi yollardan gerçekleştiği, kırsal ve kent çatışması, göçmenin yaşadığı belirsizlikler incelenmiştir. Modern ve geleneksel arasında sıkışan göçmenin bu iki pratikle bir anda bir çeşit sınavın içerisine girmesi göç, kent, gecekondu ve yoksulluk eksenindeki Popüler Türk Sineması'nda ortaya çıkan en büyük bulgular olarak ortaya çıkmaktadır. Çalışmanın amacı; Göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluğun 2000'li yıllardan sonra Popüler Türk Sineması'nda nasıl temsil edildiğini `Güneşi Gördüm` filmi örneği üzerinden söylemsel ve göstergebilimsel olarak analiz etmek ve anlamlandırmaktır. Çalışmamızda öncelikle göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluk olgularının literatürdeki yeri incelenmiş, Popüler Türk Sineması'nda bahsi geçen kavramların nasıl işlendiğinin literatürdeki eksiklikleri üzerinden özellikle gecekondu ve yoksulluk birlikteliğinin sinemadaki temsili `Güneşi Gördüm` filmi örneği ile analiz edilmiştir. Popüler Türk Sineması'nda göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluk temellerine dair göstergeler ele alınan filmde göçün nedeni, hangi yollardan gerçekleştiği, kırsal ve kent çatışması, göçmenin yaşadığı belirsizlikler incelenmiştir. Modern ve geleneksel arasında sıkışan göçmenin bu iki pratikle bir anda bir çeşit sınavın içerisine girmesi göç, kent, gecekondu ve yoksulluk eksenindeki Popüler Türk Sineması'nda ortaya çıkan en büyük bulgular olarak ortaya çıkmaktadır.
Collections