Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksalan, Mustafa Emre
dc.contributor.authorOrak, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T13:02:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:02:01Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417894
dc.description.abstractÇalışmanın amacı; Göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluğun 2000'li yıllardan sonra Popüler Türk Sineması'nda nasıl temsil edildiğini `Güneşi Gördüm` filmi örneği üzerinden söylemsel ve göstergebilimsel olarak analiz etmek ve anlamlandırmaktır. Çalışmamızda öncelikle göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluk olgularının literatürdeki yeri incelenmiş, Popüler Türk Sineması'nda bahsi geçen kavramların nasıl işlendiğinin literatürdeki eksiklikleri üzerinden özellikle gecekondu ve yoksulluk birlikteliğinin sinemadaki temsili `Güneşi Gördüm` filmi örneği ile analiz edilmiştir. Popüler Türk Sineması'nda göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluk temellerine dair göstergeler ele alınan filmde göçün nedeni, hangi yollardan gerçekleştiği, kırsal ve kent çatışması, göçmenin yaşadığı belirsizlikler incelenmiştir. Modern ve geleneksel arasında sıkışan göçmenin bu iki pratikle bir anda bir çeşit sınavın içerisine girmesi göç, kent, gecekondu ve yoksulluk eksenindeki Popüler Türk Sineması'nda ortaya çıkan en büyük bulgular olarak ortaya çıkmaktadır.
dc.description.abstractÇalışmanın amacı; Göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluğun 2000'li yıllardan sonra Popüler Türk Sineması'nda nasıl temsil edildiğini `Güneşi Gördüm` filmi örneği üzerinden söylemsel ve göstergebilimsel olarak analiz etmek ve anlamlandırmaktır. Çalışmamızda öncelikle göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluk olgularının literatürdeki yeri incelenmiş, Popüler Türk Sineması'nda bahsi geçen kavramların nasıl işlendiğinin literatürdeki eksiklikleri üzerinden özellikle gecekondu ve yoksulluk birlikteliğinin sinemadaki temsili `Güneşi Gördüm` filmi örneği ile analiz edilmiştir. Popüler Türk Sineması'nda göç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluk temellerine dair göstergeler ele alınan filmde göçün nedeni, hangi yollardan gerçekleştiği, kırsal ve kent çatışması, göçmenin yaşadığı belirsizlikler incelenmiştir. Modern ve geleneksel arasında sıkışan göçmenin bu iki pratikle bir anda bir çeşit sınavın içerisine girmesi göç, kent, gecekondu ve yoksulluk eksenindeki Popüler Türk Sineması'nda ortaya çıkan en büyük bulgular olarak ortaya çıkmaktadır.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleGöç, kentleşme, gecekondu ve yoksulluğun 2000`li yıllardan sonra Türk sineması`na yansıması: `Güneşi gördüm` filmi örneği
dc.title.alternativeThe reflection of migration, urbanization, slum and poverty in Turkish cinema after 2000 years: `Güneşi gördüm` movie example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-20
dc.contributor.departmentİletişim ve Toplumsal Dönüşüm Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10327261
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616456
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess