Now showing items 1-13 of 13

    • 3 pl hizmetlerinden duyulan memnuniyetin firma performansı üzerine etkileri 

      Poyraz, Alina (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-18)
      Lojistik faaliyetlerin küresel üretim ve ticaretteki kilit rolünün marka acıdan, ülkeler ve mikro acıdan işletmeler tarafından farkına varılmasıdır. Lojistik hem kavramsal hem de uygulama açısından hızlı bir ilerleme ...
    • 3PL lojistik hizmetlerinde ilişkisel kalite ve işletme performansı 

      Ölmez, Semir (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzün küresel dünyasında; artan rekabet, ürün çeşitliliğindeki artış, fiyat farklılıkları firmaları müşterileri ile ilişki kalitesi değişkenlerini kullanarak köprüler inşa etmeye ve sadece öz becerilerine ve işlerine ...
    • Ağızdan ağıza pazarlama ve kurumsal imajın müşteri sadakati üzerine etkisi 

      Köseoğlu, Ali Riza (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-14)
      Bu çalışma ile Ağızdan Ağıza Pazarlama (AAP), hizmet kalitesi, kurumsal ün ve kurumsal imajın diş sağlığı hizmeti alan bireylerin kurumsal sadakati üzerine etkisini tanımlamak ve değişkenler arası ilişkinin incelenmesi ...
    • Azerbaycan pazarında müşteri sadakat belirleyicileri 

      Karimova, Khoshgadam (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-19)
      Bu çalışma, GSM sektöründe müşteri sadakatini etkileyen faktörlerin analiz edilmesi-ni amaçlamaktadır. Mevcut müşterileri elde tutmanın maliyeti yeni müşterileri kazan-manın maliyetinden düşük olduğunun ortaya konulması ...
    • E-pazarlama yöneliminin ihracat performansı üzerine etkisi: Gaziantep ilinde bir araştırma 

      Sürer, Atilla (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın amacı stratejik yönelimlerin birbirleri arasındaki ilişkileri incelerken bu ilişkilerin, işletmelerin ihracat performansları üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. Çalışmada stratejik yönelimler Pazar, ...
    • Gaziantep`te halı sektöründe ihracat yapan firmaların uluslararası pazarlara giriş hızını belirleyen etmenler 

      Gedikoğlu, Emre (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-11)
      Bu araştırmanın amacı, halı sektöründe ihracat yapan firmaların pazara giriş hızına etki eden etmenlerin belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma yönteminin uygulandığı tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma ...
    • İhracata yönelik devlet teşvik ve desteklerinin ihracat performansı ve uluslararasılaşma düzeyi üzerine etkisi 

      Kuşanaç, Işil (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-12)
      Küreselleşmenin her alanda hissedildiği günümüz dünyasında, gerek ülke ekonomisine katkıları açısından gerekse firmalara sağlamış olduğu avantajlar bakımından ihracat oldukça önem kazanmıştır. Dış pazarlara açılmak veya ...
    • Kamu hastanelerinde hasta-personel ilişkileri 

      Erkan, Cihan (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-27)
      Günümüzde, hastaların kamu hastanelerini tercih etmeleri ve hasta-personel ilişkileri sıkça tartışılan bir konu haline gelmiştir. Yaşadığımız çağda iletişim her zamankinden daha büyük bir öneme sahiptir. Bu dönemde bir güç ...
    • Mobil alışverişin benimsenmesi üzerinde etkili olan faktörler 

      Der, Ali (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      1990'lı yıllarda ülkemizde çok sınırlı alanda kullanılan İnternet hızla yaygınlaşmaya başlamış bugün için hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Önceleri internete bağlanmak için masaüstü bilgisayarlar, dizüstü ...
    • Serbest bölgelerde faaliyet gösteren firmalarda stratejik oryantasyon ve işletme performansı arasındaki ilişki 

      Polat, İnci (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dünya ticaretinden daha fazla pay alabilmek için ülkeler uyguladıkları bir dizi karar, politika ve stratejilerle yerel sermayenin rekabet edebilirliğini artırırken aynı zamanda yabancı sermayeyi de ülkeye çekmeye ...
    • Tüketicilerin giyilebilir teknolojileri benimsemesi 

      Belge, Seyran (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-20)
      Teknolojide meydana gelen baş döndürücü gelişmeler, üretimin yanı sıra tüketimde de önemli değişimler yaratmaktadır. Tüketicinin yeni mobil teknolojiye kolay ulaşabilmesi, gündelik ve iş yaşamı içerisinde mobil tabanlı ...
    • Yeni kurumsal kuram çerçevesinde elektronik ticaretin benimsenmesi üzerinde etkili olan faktörler 

      Sesliokuyucu, Osman Seraceddin (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Geleneksel iş yapma biçimlerinin yerini hızlı bir şekilde internet tabanlı elektronik ticarete bıraktığı günümüz dünyasında firmaların; en azından mevcut rekabet güçlerini korumak adına içinde bulundukları çevrede meydana ...
    • Yeşil tedarik zinciri yönetimi uygulamalarının firma performansı üzerine etkilerinin incelenmesi 

      Tezel, İpek (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-27)
      Bu çalışmanın amacı; yeşil tedarik zinciri uygulamalarının çevresel sürdürülebilirlik performansları üzerine etkilerinin incelenerek etkilerinin açığa çıkarılması ve çevresel sürdürülebilirlik performanslarının işletme ...