3PL lojistik hizmetlerinde ilişkisel kalite ve işletme performansı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün küresel dünyasında; artan rekabet, ürün çeşitliliğindeki artış, fiyat farklılıkları firmaları müşterileri ile ilişki kalitesi değişkenlerini kullanarak köprüler inşa etmeye ve sadece öz becerilerine ve işlerine odaklanmalarına zorlamaktadır. Firmalar, lojistik işlerini bu işte uzman lojistik firmalarına devrederek hem maliyetten hem de zamandan tasarruf elde etmektedirler. Ancak burada ki asıl sorun firmaların lojistik firmaları ile kurmuş oldukları ilişkinin boyutu ve sürdürülebilirliğidir. Bu bağlamda çalışma; işletmelerin 3. Parti lojistik (3PL) firmaları ile aralarındaki ilişkinin (Güven, Bağlılık, Adaptasyon ve Tatmin) lojistik performansına etkisini ve lojistik performansı ile işletme performansı (ihracat; pazar; finansal performans) arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Ayrıca, dış kaynak kullanım düzeyi, lojistik yetenekler ve dönüşüm maliyetleri değişkenleri de araştırma modeline eklenmiştir. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket uygulanmış (129 firma) ve araştırma hipotezleri `korelasyon` ve `regresyon` analizleri ile test edilmiştir. Yapılan analizler ilişki kalitesi değişkenleri ile lojistik performans arasında anlamlı ilişkiler bulgulamanın yanı sıra; lojistik performans ile işletme performansı arasında pozitif ilişki ortaya koymaktadır. In today's our global world, increased competition, increased diversity of product, price differentials force firms to bridge with customers by using relationship quality variables and to focus on their core competence and business. Firms save both time and cost by transferring logistics activities to logistics firms which are specialist in this sector. The main problem is that dimension and sustainability of the relationship which is between companies and logistics firms. In this context, the study has examined the effect of relationship (Trust, Commitment, Adaptation and Satisfaction) between firms and third party logistics firms on the logistics performance and relationship between logistics performance and business performance (Export, Market, Financial Performance). Moreover, level of outsourcing, logistics ability and switching cost are added on research model. A questionnaire was used as the data-collecting tool and research hypotheses were tested by correlation and regression analysis. The analyzes revealed that there were significant relationship between relationship quality variables and logistics performance as well as between logistics performance and business performance.
Collections