Azerbaycan pazarında müşteri sadakat belirleyicileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, GSM sektöründe müşteri sadakatini etkileyen faktörlerin analiz edilmesi-ni amaçlamaktadır. Mevcut müşterileri elde tutmanın maliyeti yeni müşterileri kazan-manın maliyetinden düşük olduğunun ortaya konulması ile birlikte işletmeler, müşteri-leri ile uzun dönemli ilişkiler inşa etmenin önemini kavradılar. Bu kapsamda çalışma-nın amacı, Azerbaycan mobil operatör pazarında müşteri sadakatini etkilediği düşünü-len algılanan duygusal ilişkisel değer, müşteri memnuniyeti, hizmet kalitesi ve marka güvenirliği değişkenleri arasında modellenen ilişkilerin analiz edilmesidir. Araştırma verileri Azerbaycan GSM sektöründe mobil uygulama ve hizmetlerinden yararlanan nihai müşterilerden toplanmıştır. Bu kapsamda, Bakü'de 2 farklı üniversitede eğitim gören 450 öğrenciye yüz yüze anket yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için kore-lasyon ve regresyon analizleri yöntem olarak kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar, sadece bir şehirde ve belirli sayıda mobil operatör kullanan müşterilerin katı-lımıyla uygulanmış olmasından kaynaklı bazı kısıtlıklar olmasına rağmen, akademik açıdan ve uygulayıcılar arasında bulgular doğrultusunda pazarlama stratejileri gelişti-rip uygulamalarına olanak sağlayabileceğinden önemli katkılar sağlamaktadır. This study aims to analyze the factors affecting customer loyalty in the GSM sector. With the demonstration that the cost of holding existing customers is lower than the cost of acquiring new customers, businesses have recognized the importance of buil-ding long-term relationships with their customers. In this context, the aim of the study is to analyze the modeled relationships between perceived emotional relational value, customer satisfaction, service quality and brand reliability variables which are thought to affect customer loyalty in Azerbaijan mobile operator market. Research data were collected from the final customers benefiting from mobile applications and services in the Azerbaijan GSM sector. In this context, a face to face question naire was conducted to 450 students studying in 2 different universities in Baku. The data in relation to this research were analyzed by using statistical tools such as correlation and regression analysis. Although the results obtained in this study are limited by the fact that they are implemented in only one city and with the participation of custo-mers whouse a certain number of mobile operators, they provide significant contribu-tions as they can develop and implement marketing strategies in line with the fin-dings among the practitioners.
Collections