Now showing items 1-9 of 9

    • Charles Darwin`in evrim anlayışı ile Henr Bergson`un yaratıcı tekâmül anlayışının mukayesesi 

      Bektaş, Ali Sinan (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-29)
      Bu çalışmanın amacı evrimin sadece Charles Darwin'in görüşleri bağlamında değerlendirilemeyeceği onun yanında evrende yaratıcı bir tekâmülün varlığını sunan Henri Bergson'un da bilinmesi gerektiğidir. Bu çalışma, ...
    • Çağdaş rasyonalizmde bir portre: Gaston Bachelard 

      Kanjo, Abd Aljawad (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-17)
      20. yy. başlarında gerçekleşen bilimsel devrim ve gelişmeler özellikle matematik ve fizikte yeni bir formda çağdaş rasyonalizmin ortaya çıkması rasyonalizmi derinlemesine etkilemiştir.Bu çalışmanın amacı, çağdaş rasyonalizm ...
    • Din kültürü ve ahlak bilgisi dersini ilk kez alan öğrencilerin karşılaştığı problemlerin analizi 

      Akpinar, Müberra (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-14)
      bilişsel ve fiziksel açıdan eğitim ve öğretime hazır olan her bireyin zorunlu olarak adım attığı ilkokul yılları, kişilik ve karakter eğitiminin yanı sıra öğrenim hayatının da başladığı zaman dilimidir. Bu dönemde çocukluk ...
    • Hadisler bağlamında mutluluk 

      Erten, Mustafa (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-29)
      İslam, mutluluğu; dünya mutluluğu ve ahiret mutluluğu olmak üzere iki farklı kategoride ele almıştır. Dünyayı ebedi mutluluk yurdu, cennetin elde edilebileceği mekân olarak değerlendiren İslam'ın, ahiret hayatına daha ...
    • İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin mesleki yeterlilik algıları 

      Özyurt, Şule (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-09)
      Osmanlı döneminde Medresetü'l Eimme ve'l Huteba adıyla kurulan Cumhuriyet'in ilanından sonra da İmam Hatip ve Mektepler'i adıyla varlığını sürdüren İmam Hatip Liseleri'nin hukuki dayanağı 3 Mart ...
    • İmam Hatip Lisesinde okuyan öğrencilerin İmam Hatip Lisesini tercih nedenleri ve beklentileri (Gaziantep örneği) 

      Ateş, Pempegül (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kuruluşundan bugüne kadar İmam Hatip Liseleri birçok aşamadan geçmiştir. Osmanlı döneminde Medresetü'l Eimme ve'l Huteba adıyla kurulurken, 1924'te İmam Hatip Mektepleri, 1949'da İmam Hatip Kursları ...
    • Mısır`da ilköğretim 1.ve 2. sınıflarda İslam din eğitimi (Ders kitapları üzerine bir analiz) 

      Kocabaş, Ayşe (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-17)
      Mısır'da ilk, orta ve yüksek öğretim faaliyetleri, Ezher Eğitim Kurumlarının 1960'ta devlete bağlanmasından bu yana hem genel devlet okulları hem de Ezher tarafından yürütülmektedir. İlköğretimdeki `İslam Din ...
    • Ortaokullarda seçmeli din derslerinin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Gaziantep ili örneği 

      Köse, Ümit (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-14)
      Türkiye'de eğitim sisteminde meydana gelen en köklü değişimlerden biri şüphesiz seçmeli din derslerinin getirilmesidir. Bu değişiklikle birlikte artık isteyen öğrenciler zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine ...
    • René Guénon`un bilgi teorisi 

      Özyurt, Ali (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, yaşadığı dönemde Batı düşüncesinin insanı içine soktuğu çıkmazları eleştiren René Guénon'un bilgiye bakışı ele alınmıştır. Guénon'a göre insanın içine düştüğü çıkmaz, gerçek bilgiden uzaklaşmasının ...