Din kültürü ve ahlak bilgisi dersini ilk kez alan öğrencilerin karşılaştığı problemlerin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
bilişsel ve fiziksel açıdan eğitim ve öğretime hazır olan her bireyin zorunlu olarak adım attığı ilkokul yılları, kişilik ve karakter eğitiminin yanı sıra öğrenim hayatının da başladığı zaman dilimidir. Bu dönemde çocukluk evresi artık yerini öğrenciliğe bırakmakta ve gerek çocuk gerekse ailesi açısından eğitim sorumluluğu daha da artmaktadır. İlkokul eğitiminin dördüncü senesi ders muhtevasının soyutluğu, farklı bir dil kültürü kullanımı ve öğrencilerin aşina olmayışı gibi sebepler yönüyle diğer derslerden farklılık gösteren din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin müfredata dahil olduğu dönemdir. Bu çalışma, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretiminde, öğretmen ve öğrencilerin karşılaştığı problemleri tespit etmek, problemlerin nedenlerini anlamaya çalışmak ve onlara çözüm önerileri getirmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla araştırma tekniklerinden niteliksel metodoloji ve betimsel analiz kullanılarak, öğrenci ve velilerin çeşitli meselelere yaklaşımları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin nasıl anlatılması gerektiği, materyal kullanımı esnasında dikkat edilecek hususlar, öğrencilerin ders müfredatını kavrama sorunları ve ailenin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine bakışı ile ilgili çeşitli değerlendirmelere yer verilmiştir. Araştırma Gaziantep İlinde bulunan M. Adil Kasapseçkin İlkokulu'nda 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 32 adet dördüncü sınıf öğrencisine ve velisine mülakat tekniği uygulanarak yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Çocukluk Dönemi, Din, Din Eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Dördüncü Sınıf. The elementary years in which every person being ready for education and teaching in terms of cognitive and physical starts necessarily, is a period which education life begins as well as personality and character education. In this period, the childhood phase gives place to studentship and the responsibility of education for both child and the family is gradually increasing. The fourth year of primary school education is the period when the curriculum of education of religion and ethics, which differs from other courses in terms of reasons such as the abstraction of course content, the use of a different language culture and the unfamiliarity of the students, gets involved. This study is to aim to identify the problems faced by teachers and students in the teaching of education of religion and ethics, to try to understand the causes of the problems and to suggest solutions for them. For this purpose have been detected the approaches of students and parents to various issues by using qualitative methodology from research techniques. In this context, there are various evaluations about how to teach education of religion and ethics, what to watch out for while using materials, problems of students understanding of the course curriculum and how to look at the education of religion and ethics of the family. The study was carried out in M. Adil Kasapseckin Primary School located in Gaziantep by applying interview technique to 32 fourth grade students and their parents in 2015-2016 education year.Keywords: Childhood, Religion, Religious Education, Religion Culture and Ethics, Fourth Grade.
Collections