B2B ve B2C pazarlamada müşteri sadakati programı uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, pazarlama stratejilerini kullanarak karlılık ve satış hacmininarttırılmasına yardımcı olmaktır.Bu amaçla ilk olarak, Türkiye'deki mutfak ve mimari yapı satışlarında B2B ve B2Cmüşterileri için kullanılan pazarlama stratejileri incelenmiştir. Ayrıca şirketin öncekidönemlerde yaptığı satış rakamlarına göre ve uzun süredir stoklarda bulunan ürünlerinmaliyetlerinden kurtulmak için yeni pazarlama yöntemi düşünülmüştür.İkinci olarak, Sadakat sistemi içerisinde olması gereken müşteri kitlesi belirlenmiş vebu müşterilerin bağlı olacakları Sadakat sistemi grupları belirlenmiştir. Bu Sadakatsistemi gruplarına göre müşterilere planlanan % olarak puanlar tanımlanmıştır.Böylelikle karlılık ve satış hacminde artışlar görülmüştür. The purpose of this research is using marketing strategies in order to help increase theprofit and expand the volume of sales.Firstly, the marketing strategies used forprofit and expand the volume of sales.Firstly, the marketing strategies used for the b2b and b2c customers in kitchen andarchitectural build sales in turkey is analysed. Besides, based on the sales numbers ofcompany in recent past, a new marketing strategy to survive the cost of overstockedproducts has been developed.Secondly, customers to be targeted for the system and their loyalty groups are decided.The bonuses (%) are defined based on these groups. In the end, projected the aim ofincrease in profit and sales is reached.Keywords: B2B, B2C, Marketing Strategies
Collections