Show simple item record

dc.contributor.advisorFığlalı, Alpaslan
dc.contributor.authorEgemen Baş, Ayla
dc.date.accessioned2020-12-29T12:58:07Z
dc.date.available2020-12-29T12:58:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/416750
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, pazarlama stratejilerini kullanarak karlılık ve satış hacmininarttırılmasına yardımcı olmaktır.Bu amaçla ilk olarak, Türkiye'deki mutfak ve mimari yapı satışlarında B2B ve B2Cmüşterileri için kullanılan pazarlama stratejileri incelenmiştir. Ayrıca şirketin öncekidönemlerde yaptığı satış rakamlarına göre ve uzun süredir stoklarda bulunan ürünlerinmaliyetlerinden kurtulmak için yeni pazarlama yöntemi düşünülmüştür.İkinci olarak, Sadakat sistemi içerisinde olması gereken müşteri kitlesi belirlenmiş vebu müşterilerin bağlı olacakları Sadakat sistemi grupları belirlenmiştir. Bu Sadakatsistemi gruplarına göre müşterilere planlanan % olarak puanlar tanımlanmıştır.Böylelikle karlılık ve satış hacminde artışlar görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this research is using marketing strategies in order to help increase theprofit and expand the volume of sales.Firstly, the marketing strategies used forprofit and expand the volume of sales.Firstly, the marketing strategies used for the b2b and b2c customers in kitchen andarchitectural build sales in turkey is analysed. Besides, based on the sales numbers ofcompany in recent past, a new marketing strategy to survive the cost of overstockedproducts has been developed.Secondly, customers to be targeted for the system and their loyalty groups are decided.The bonuses (%) are defined based on these groups. In the end, projected the aim ofincrease in profit and sales is reached.Keywords: B2B, B2C, Marketing Strategiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleB2B ve B2C pazarlamada müşteri sadakati programı uygulanması
dc.title.alternativeImplementing of customer loyalty programme on B2B and B2C marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10118584
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436197
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess