Argümantasyon öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin madde ve ısı ünitesine yönelik kavramsal anlama, bilimsel düşünme ve bilimin doğası anlayışları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı argümantasyon tabanlı öğretimin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin Madde ve Isı ünitesine yönelik olarak kavramsal anlama, bilimsel düşünme ve bilimin doğası anlayışlarına olan etkisini araştırmaktır. Bu araştırma, 2014 - 2015 öğretim yılı ikinci döneminde Kocaeli ili Dilovası ilçesindeki bir okula devam eden 73 6. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada yarı deneysel desenden öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Uygulama süresince deney grubu, Madde ve Isı ünitesini argümantasyonla işlemişlerken; kontrol grubu bu üniteyi argümantasyon dışındaki yöntemlerle işlemişlerdir. Araştırmanın veri toplama araçları Madde ve Isı Ünitesi Kavramsal Anlama Testi, Bilimsel Düşünme Testi ve Bilimin Doğası Ölçeğidir. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için ANOVA (Tek yönlü varyans analizi) ve bağımlı-t testi uygulanmıştır. Sonuçlar deney ve kontrol grupları arasında uygulama sonrası kavramsal anlama açısından anlamlı bir fark olmadığını göstermektedir. Bunun yanında sonuçlar her iki grupta da kavramsal anlama seviyesinin uygulama süresince arttığını göstermektedir. Ayrıca sonuçlara göre deney grubu öğrencilerinin bilimsel düşünme becerileri ve bilimin doğası anlayışları uygulama sonrasında kontrol grubu akranlarından daha yüksek çıkmıştır. Son olarak, deney grubu öğrencilerinin uygulama süresince bilimsel düşünme becerileri ve bilimin doğası anlayışlarını geliştirdikleri gözlemlenirken; kontrol grubu öğrencilerinde böyle bir artış gözlemlenmemiştir. The aim of this study is to investigate the effect of argumentation based instruction on 6th grade students' conceptual knowledge regarding Matter and Heat Unit, scientific reasoning and nature of science understanding. This study carried out with 73 6th grade students who attend to a school in Dilovası Town of Kocaeli Province in second semester of 2014-2015 academic year. A Quasi-experimental design using pretest-posttest control group model was utilized. Whereas experimental group studied Matter and Heat Unit with argumentation instruction during the study, control group studied this unit with instructional methods other than argumentation. Data collection tools were Matter and Heat Conceptual Knowledge Test, Scientific Reasoning Test, and Nature of Science Understanding Test. SPSS package program was used to analyze the data. ANOVA and t tests were performed. Results showed that there is no significant difference between control and experimental groups after instruction regarding conceptual knowledge. Besides, results demonstrated that both groups developed their conceptual knowledge during instruction. Furthermore, according to the results, scientific reasoning and nature of science understanding of experimental group students' were higher than their control group peers after the instruction. Finally, while experimental group students developed their scientific reasoning and nature of science understanding during instruction, no such development was observed for control group students.
Collections