Quartz fiber takviyeli kompozit uçak radom malzemesinin katı partikül erozyon davranışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Katı partikül erozyonunun sebep olduğu bakım masrafların azaltılması sebebiyleuçak üreticileri yeni malzeme arayışına girmişler ve quartz fiber takviyeli kompozitmalzemeden uçak radomlarını üretmişlerdir. Bu çalışmada, quartz fiber kompozitradom malzemesinin katı partikül erozyon aşınma davranışları incelenmiştir. Testnumuneleri, beş yıl boyunca serviste olan radomun, darbe hasarı sebebiyle servistençekilmesiyle elde edilmiştir. Farklı açılarda, yüzeyi işlemsiz, yüzeyi boyalı veyüzeyine eroziv bant yapıştırılmış numuneler; alümina 120 mesh ve volkanik külaşındırıcı ile aşındırılıp, katı partikül erozyon davranışları tespit edilmiştir.Malzemelerin yüzeyinde oluşan aşınma bölgeleri lazer 3D optik profilometre cihazıkullanılarak taranmıştır. Katı partikül erozyonunun malzeme iç yapısında hasaroluşturup oluşturmadığı bilgisine X-ray tahribatsız hasar analizi yöntemi ileulaşılmıştır. With the reduction of maintenance costs caused by solid particle erosion, aircraftmanufacturers have searched for new materials and produced aircraft radomes fromquartz fibre reinforced composite materials. In this study, the solid particle erosionwear behaviours of this composite material were examined. The test specimens wereobtained by unserviceable of the radome component due to impact damage, whichwas serviced for five years. At different angles, samples with surface clear, surfacepainted and erosive tape adhered to the surface; alumina 120 mesh was abraded andvolcanic ash abrasive was abraded, and solid particle erosion behaviours weredetected. Wear zones formed on the surface of the materials were scanned using laser3D optical profilometer. The knowledge that solid particle erosion causes damage tothe internal structure of the material is obtained by X-ray non-destructive damageanalysis method.
Collections