Show simple item record

dc.contributor.advisorFidan, Sinan
dc.contributor.authorYurduseven, Kerim Muammer
dc.date.accessioned2020-12-29T12:56:19Z
dc.date.available2020-12-29T12:56:19Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/416078
dc.description.abstractKatı partikül erozyonunun sebep olduğu bakım masrafların azaltılması sebebiyleuçak üreticileri yeni malzeme arayışına girmişler ve quartz fiber takviyeli kompozitmalzemeden uçak radomlarını üretmişlerdir. Bu çalışmada, quartz fiber kompozitradom malzemesinin katı partikül erozyon aşınma davranışları incelenmiştir. Testnumuneleri, beş yıl boyunca serviste olan radomun, darbe hasarı sebebiyle servistençekilmesiyle elde edilmiştir. Farklı açılarda, yüzeyi işlemsiz, yüzeyi boyalı veyüzeyine eroziv bant yapıştırılmış numuneler; alümina 120 mesh ve volkanik külaşındırıcı ile aşındırılıp, katı partikül erozyon davranışları tespit edilmiştir.Malzemelerin yüzeyinde oluşan aşınma bölgeleri lazer 3D optik profilometre cihazıkullanılarak taranmıştır. Katı partikül erozyonunun malzeme iç yapısında hasaroluşturup oluşturmadığı bilgisine X-ray tahribatsız hasar analizi yöntemi ileulaşılmıştır.
dc.description.abstractWith the reduction of maintenance costs caused by solid particle erosion, aircraftmanufacturers have searched for new materials and produced aircraft radomes fromquartz fibre reinforced composite materials. In this study, the solid particle erosionwear behaviours of this composite material were examined. The test specimens wereobtained by unserviceable of the radome component due to impact damage, whichwas serviced for five years. At different angles, samples with surface clear, surfacepainted and erosive tape adhered to the surface; alumina 120 mesh was abraded andvolcanic ash abrasive was abraded, and solid particle erosion behaviours weredetected. Wear zones formed on the surface of the materials were scanned using laser3D optical profilometer. The knowledge that solid particle erosion causes damage tothe internal structure of the material is obtained by X-ray non-destructive damageanalysis method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.titleQuartz fiber takviyeli kompozit uçak radom malzemesinin katı partikül erozyon davranışı
dc.title.alternativeSolid particle erosion characterization of quartz fibre reinforced composite aircraft radome material
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHavacılık Bilimi ve Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10177770
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494776
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess