Hemşirelik öğrencilerinin üniversite yaşam kalitesi ve akademik öz yeterlikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencilerin kaliteli bir üniversite hayatı geçirmeleri, akademik özyeterlik seviyeleri ile yakından ilişkilidir. Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin üniversite yaşam kalitesi ve akademik öz yeterliklerinin belirlenmesi amacıyla kesitsel türde yapılmıştır. Evrenimizi, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik bölümünde 2016-2017 eğitim öğretim yılında eğitim gören 920 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Örneklem sayısı ise; 1000 kişilik evren için α 0.05 örneklem büyüklüğü, ± 0.03 örneklem hatası(d) ile p=0.5, q=0.5 için belirlenen minimum örneklem büyüklüğü olan 416 öğrenci olarak hesaplanmıştır. Örneklemi ise; tabakalama örnekleme yöntemi ile her sınıf tabaka kabul edildikten sonra her bir tabaka ağırlığına orantılı olarak örneklem sayısı ve öğrenciler belirlenmiştir. Araştırmaya 1.sınıflardan 144 öğrenci, 2.sınıflardan 172 öğrenci, 3.sınıflardan 131 öğrenci, 4.sınıflardan 66 öğrenci katılmıştır. Araştırma toplam 513 öğrenci ile tamamlanmıştır. Veriler; Tanıtıcı Özellikler Formu, Akademik Öz Yeterlik Ölçeği ve Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeği ile toplanmıştır. Öğrencilerin akademik öz yeterlik puanı 18.6±3.5, üniversite yaşam kalitesi ölçeğinin öğretim elemanı-öğrenci iletişimi alt boyutu puanı 14.0±4.2, kimlik alt boyutu puanı 14.0±4.1, sosyal olanaklar alt boyutu puanı 14.6±3.0, kararlara katılım alt boyutu puanı 16.5±4.5, öğrenci-öğrenci iletişimi alt boyutu puanı 12.6±3.5, gelecek alt boyutu puanı 9.3±3.1, sınıf ortamı alt boyutu puanı ise 13.1±2.6 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin akademik öz yeterlilik düzeyi ile üniversite yaşam kalitesi alt boyutlarından; öğrenci- öğretim elamanı iletişimi (r=.018,p=0.000), sosyal olanaklar (r=.261,p=0.000), gelecek (r=.244,p=0.000), sınıf ortamı (r=.203,p=0.000) ve toplam puan ortalamaları (r=.262,p=0.000) arasında pozitif yönlü, anlamlı ve zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Sonuç olarak; öğrencilerin akademik özyeterlik puanları ve üniversite yaşam kalitesi puanları ortalamanın üzerinde bulunmuştur. Söz konusu alanlardan alınan puanların birbiri ile pozitif yönde bir ilişki içinde olduğu saptanmıştır. Students' having a qualified university life is closely related to their academic self-efficacy levels. This research was conducted as a cross-sectional study in order to determine the universty life quality and academic self-efficacy of nursing students. The universe of your research consisted of 920 nursing students studying in Gaziantep University School of Health Sciences, Nursing Department in 2016-2017 Academic Year. The number of sample was calculated as 416 students which was the minimum sample size determined for p = 0.5, q = 0,5 with ± 0,03 sample error (d) for α 0,05 sample size of the universe consisting of 1000 people. For the sampling, after each layer was accepted by stratification sampling method, the number of the sample and the students were determined in proportion to the size of each layer. 144 students from the first year, 172 students from the second grade, 131 students from the third grade and 66 students from the fourth grade participated in the research. The research was completed with a total of 513 students. Data were collected by using Descriptive Characteristics Form, Academic Self-Efficacy Scale and the Quality of University Life Scale. The data were evaluated in the SPSS 20.0 program. It was determined that the academic self-efficacy score of the students was 18.6 ± 3.5, score of lecturer - student communication subscale of the Quality of University Life Scale was 14.0 ± 4.2, score of identity subscale was 14.6 ± 3.0, social facilities subscale score was 14.6 ± 3.0, participation in decision making subscale score was 16.5 ± 4.5, student-student communication subscale score was 12.6 ± 3.5 for, future subscale score was 9.3 ± 3.1, classroom environment subscale was 13.1 ± 2.6. There is positive, significant and a poor relation between students' academic self-efficacy level and sub-dimensions of Quality of University Life Scale such as student-instructor communication (r = .018, p = 0.000), social facilities (r = .261, p = 0.000), future (r = .244, p = 0.000), classroom environment (r = .203, p = 0.000) and total score averages (r = .262, p = 0.000). As a result; it was found that the students' academic self-efficacy level and Quality of University Life level were higher than average and they were correlated positively with each other.
Collections