Elektrik enerjisi ünitesinin FeTeMM ve argümantasyona dayalı işlenmesinin öğrencilerin yaratıcılık, tutum, beceri ve öğretim hakkındaki görüşlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, FeTeMM ve argümantasyon eğitimine dayalı olarak işlenen `Elektrik Enerjisi` ünitesinin öğrencilerin bilimsel yaratıcılık becerilerine, fen öğretimi hakkındaki görüşlerine, fene yönelik tutumlarına ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine olan etkisi incelenmiştir. Araştırma 2017 -2018 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Kocaeli ilinin Kandıra ilçesinde öğrenim gören 44 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin 24'ü deney grubunu 20'si kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırma öntest-sontest-kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılarak yapılmıştır. Uygulama süresince deney grubu öğrencileri, derslerini araştırmacı tarafından hazırlanan FeTeMM ve argümantasyon eğitimine dayalı oluşturulmuş etkinliklerle işlemişlerdir. Kontrol grubu öğrencileri ise bu üniteyi FeTeMM ve argümantasyon eğitimi yaklaşımlarımdan bağımsız şekilde işlemişlerdir. Veri toplama aracı olarak `Bilimsel Yaratıcılık Testi`, `Fen Öğretimi Hakkındaki Görüşler Ölçeği`, `Fene Yönelik Tutumlar Ölçeği` ve `Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizi için bağımlı t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Sonuçlar bilimsel yaratıcılık sontest puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Fen öğretimi hakkındaki görüşler sontest puanlarında da deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Diğer taraftan, fene yönelik tutum ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme puanları analiz edildiğinde ise deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bu sonuçlar ışığında FeTeMM ve argümantasyon eğitimlerine yönelik öneriler sunulmuştur. The effect of teaching STEM and argumentation education based electric energy unit on students' scientific creativity skills, views on science teaching, attitudes towards science and reflective thinking skills for problem solving was investigated in this study. The study was carried out in the second term of 2017-2020 academic year with 44 7th grade students who were studying in Kandıra district of Kocaeli province. Twenty-four students formed the experimental group and twenty students formed the control group. The research was conducted using a pretest-posttest-control group quasi-experimental model. Students in the experimental group studied their lessons with STEM and argumentation education based activities which were constructed by the researcher during the study. The control group students performed the unit independently from STEM and argumentation education approaches. Scientific creativity test, views on science teaching scale, attitudes towards science scale and reflective thinking skills for problem solving scale were used as data collection tools. Pair-wise t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were performed to analyze the data. The results showed that there was a significant difference between the experimental and control group students in favor of the experimental group in scientific creativity posttest scores. A significant difference in favor of experimental group was also found for views on science teaching posttest scores. On the other hand, no difference was found between experimental and control groups for attitudes towards science and reflective thinking skills for problem solving posttest scores. In light of these results, recommendations with regard to STEM and argumentation education were presented.
Collections