Günlük yaşamdaki bazı fen olaylarına bilgi temelli yaklaşım düzeylerinin bazı toplumsal değişkenler açısından incelenmesi (Edirne ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar günlük yaşamlarında her an fen olaylarıyla karşı karşıyadırlar. Doğayı ve evreni anlamak günlük yaşamlarında karşılaştıkları problemlere bilimsel çözümler üretebilmek için fen bilgisine ihtiyaç duyarlar. Bu araştırma, hayatımızın her aşamasında karşımıza çıkan, doğanın ve yaşamın temel unsuru olan, fen olaylarının insanlar tarafından ne derece bilindiğini ve insanların fen olaylarını günlük hayata ne kadar yansıtabildiğini tespit etmeyi amaçlamaktadır.Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması sürecinde, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan ?Demografik Bilgiler Anketi? ve ?Günlük Yaşamdaki Bazı Fen Olaylarına Bilgi Temelli Yaklaşım Ölçeği? kullanılmıştır. Anket ve ölçekler Edirne il merkezinde yaşayan toplam 313 kişiye uygulanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların bilimsel bilgiyi günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri, izledikleri televizyon programları ve bilimsel bilgileri edinme kaynakları açısından anlamlı bir farklılık göstermektedir. Televizyonda bilim ve teknoloji içerikli programlar izleyenler ile bilimsel bilgileri internetten öğrenenler diğer katılımcılara göre bilimsel bilgileri günlük hayatta kullanma konusunda daha başarılıdırlar.Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Günlük Yaşam, Bilimsel Bilgi, Fen Okuryazarlığı People come face to face with certain science phebomenon in their daily life. People need science information to understand the nature and universe and to produce scientific solutions for the problems in their daily life. This investigation aims to detarmine how much people know science phenomenon that they come face to face in their daily life and which is the main point of the nature and life.The quantitative method in was used in this research. In the period of collecting data, ?Demographic Information Questionnaire? and ?Information-based Approach Scale to Certain Science Phenomenon in Daily Life? have been used. The questionnaire and the scales was applied to 313 persons living in the centre of Edirne city.According to the results of the research, the participators level of connecting the scientific information with daily life has shown meaning differences at the view point of television programmes and science bibliography. The participators who watch science and technology based programmes on TV are more successful than the other participators in the research on using scientific informations in daily life.Key Words : Science Education, Daily Life, Scientific Information, Science Literacy
Collections