Ses temelli cümle yöntemine ilişkin öğretmen görüşleri (Edirne ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ses temelli cümle yöntemine ilişkin birinci sınıf öğretmenlerinin algıları ve bu algıların; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve mezun olunan okul türüne göre nasıl farklılık gösterdiğini ortaya koymaktır.Araştırma Edirne merkezde yer alan 3 özel 40 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 70 ilköğretim birinci sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Algı Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde ortalama, standart sapma, frekans, yüzde, t-testi, faktör analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri olumlu boyut, bitişik eğik yazı boyutu ve öğrenme boyutunda en yüksek ortalamalara sahiptir. Buna karşılık öğretmenlerin görüşleri olumlu boyut, bitişik eğik yazı boyutu ve öğretmen boyutlarında en düşük ortalamalara sahiptir.Araştırma sonucunda cinsiyet değişkenine göre öğretmenlerin ses temelli cümle yöntemi ile ilgili algılarında farklılık bulunmamaktadır. Fakat yaş, mesleki kıdem ve mezun olunan okul türü değişkenlerinde farklılık bulunmaktadır. The purpose of this research is to study teachers perceptions? about phonetic based method and the relationship between their perceptions and age, gender, duration of experience, graduated school.The research was conducted across 3 private and 40 public primary schools and on 70 teachers working in those schools. The data of the research were collected through Perception About Bhonetic Based Method Scale. Aritmetic mean, Standard deviation, frequancy, percentage, t-test, analysis of variance, lsd test were employed to analyze the data of the research.The research has discerned that teachers? perceptions about phonetic based method significantly in terms of age, graduated schools, duration of experience.As a result, teachers' views on the positive dimension to the method of phonetic based sentence, adjoining oldstyle writing and dimension of learning has the highest averages. However, teachers positive comments on the size, iadjoining oldstyle writing and dimensions of the teacher has the lowest averages.According to the variable of the study of gender differences in teachers' perceptions of phonetic based method, there is no disparity. However, age, professional seniority and has graduated in the variables of school type.
Collections