Özel yetenek sınavlarında öğrenci performansının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Özel Yetenek Sınavlarında Öğrenci Performansının Değerlendirilmesi Bu çalışmanın amacı Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümüne girmek isteyen adayların genel bir profilini çıkarmak, bu adayların sınavlardaki performanslarını analiz etmek, başarı puanını etkileyen parametreler arasında ilişkileri incelemek ve elde edilen verilerden hareketle uygulanan sınav sistemini yeniden gözden geçirmek olarak özetlenebilir. Bu amaçla 1997 yılında I. ve II. Öğretim sınavlarına katılan toplam 870 adayın bu sınavlarda elde ettikleri dereceler istatistiksel metotlarla kız adaylar ve erkek adaylar için ayrı ayrı incelenerek değerlendirilmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüne Kocaeli ve çevresinde oturan, 17-21 yaş grubu arasındaki gençlerin başvuruda bulunduğu anlaşılmaktadır. Yaptığımız çalışmada başarı puanının oluşumunda en etkili faktörün özel yetenek puanı olduğu, istatistiksel verilere göre ÖSS-EA puanı ile OÖBP'nın basan puanı ile anlamlı bir ilişki içinde olmadığı görülmüştür. Başarı puanının, özel yetenek puanı ile ilişkisinin, her iki öğretim için kuvvetli bir lineerlik içinde anlamlı olduğu görülmektedir (I. Öğretim için kızlarda r=0.98, p<0.05; erkeklerde r=0.99, p<0.05 ve II. Öğretim için kızlarda r=0.99 ve p<0.05; erkeklerde r=0.99, p<0.05). Bu verilere göre tüm adayların başarı sıralamasında en etkili faktör özel yetenek sınav puanı olmaktadır. Başarı puanını doğrudan etkileyen Özel Yetenek Puanı, farklı test puanlarının toplamı olup bu test sınavından elde edilen puanlarla anlamlı ilişki içindedir. Ancak istatistiksel analizler test puanlarının kendi aralarında anlamlı ilişkiler içinde olmadıklarını göstermektedir. Testlerden elde edilen ve özel yetenek puanını oluşturan puanların kendi aralarında anlamlılık ilişkilerinin zayıf olması, adayın birbirinden bağımsız parametrelere bağlı olarak değerlendirildiğini ifade eder. Ayrıca kız adaylar ve erkek adayların her iki sınavda elde ettikleri test sınavı ortalama değerleri ile standart sapma değerlerinin birbirine son derece yakın olduğu saptanmıştır. Anahtar kelimeler: Beden eğitimi ve spor, özel yetenek sınavı, performans analizi. iv ABSTRACT Evaluation Of Student's Performance In Exams For Physical Education and Sports Education The aim of this study is to evaluate the data obtained from the entering exams performed by Physical Education and Sports Department of Kocaeli University in 1997. In order to analysis of the physical performance, the 870 candidates were asked to pass eight special tests described in a booklet given before examination. Each test was applied in different ways to the female and male candidates. The candidates participated in the Physical Education and Sports Exam were found to be in 1 7-2 1 age group living mainly in Kocaeli and its nearby. In this study, the main parameter influenced the candidate's grade is the total point obtained from special physical tests. The statistical relationship between the grade and total test point is found to be r=0.98, p<0.05 for female and r=0.99, p<0.05 for male candidates in the first education's exam and r=0.99 and p<0.05 for female and r=0.99, p<0.05 for male candidates in the second education's exam. Although the total grade of physical tests is found directly related to each physical test points, there is no significant relationship between the individual physical test results. In addition, the average values of test parameters and their standard deviations obtained from the first education's exam for both male and female candidates have been found in extremely good agreement with the values of the exam of the second education. Key words: Physical education and sports, performance analysis, ability test in sports.
Collections