Eski Türkiye Türkçesinde kiplik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anlam bilimin yoruma açık ve çoğunlukla bağlama dayalı bir parçası olan kiplik; konuşurun duygularını, düşüncelerini, isteğini anlatmasını sağlayan; sunulan bilginin gerçekleşme ihtimalini ortaya koyan, konuşurun dinleyiciyi çeşitli yönlerden yükümlü tutabildiği vb. ifade biçimlerinden oluşmaktadır. Genel olarak kiplik bilgi ve yükümlülük kipliği olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Ayrı bir kavram olarak değerlendirilse de kip ile kiplik kavramı arasında yakın bir ilişki vardır. Çünkü kip, sunulan düşüncenin kiplik değerini belirleyen gramatik bir biçimdir. Kiplik işaretleyicilerinin belirlenmesinin yanı sıra kiplik geçişlerinin de ortaya çıkarılması önemlidir. Bu nedenle tezimizde art zamanlı bir çalışma yapılmıştır.Giriş bölümünde kiplik kavramı ve sınıflandırmaları hakkında bilgi verilmiştir.Çalışmamızın ana kısmını İsteme Kipliği, Olasılık Kipliği ve Gereklilik Kipliği Bölümleri oluşturmaktadır. Son olarak değerlendirmemizin yer aldığı Sonuç ve yararlandığımız kaynakları belirttiğimiz Kaynakça bölümleri bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Eski Türkiye Türkçesi, Kip, Kiplik. Modality which is open to interpretation and the mostly has context-based part of semantics, ensure that to express speaker's feelings, thoughts and desires; consists of expression which the speaker can obliged to keep the listener in various ways. In general, modality is divided into two as epistemic modality and deontic modality. Unless eveluated as sperate concepts, there is a close realition between mood and concept of modality. Because the modal is a grammatical fotmat of presented idea's determining the value of modality. It is important to determine modality markers as well as to reveal modality changeovers. For this reason, diachronic study is conducted in our thesis. At the Introduction part of our thesis, information of the concept and the classification of modality is given. Parts of desire modality, possibility modality and necessity modality constitute the main section of our work. Finally, there are result section where our assesments are and bibliography section which we have stated the sources used.Key Words: Old Turkey Turkish, Modal, Modality.
Collections