Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmuş, Oğuzhan
dc.contributor.authorManap, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-29T12:48:36Z
dc.date.available2020-12-29T12:48:36Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/413934
dc.description.abstractAnlam bilimin yoruma açık ve çoğunlukla bağlama dayalı bir parçası olan kiplik; konuşurun duygularını, düşüncelerini, isteğini anlatmasını sağlayan; sunulan bilginin gerçekleşme ihtimalini ortaya koyan, konuşurun dinleyiciyi çeşitli yönlerden yükümlü tutabildiği vb. ifade biçimlerinden oluşmaktadır. Genel olarak kiplik bilgi ve yükümlülük kipliği olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Ayrı bir kavram olarak değerlendirilse de kip ile kiplik kavramı arasında yakın bir ilişki vardır. Çünkü kip, sunulan düşüncenin kiplik değerini belirleyen gramatik bir biçimdir. Kiplik işaretleyicilerinin belirlenmesinin yanı sıra kiplik geçişlerinin de ortaya çıkarılması önemlidir. Bu nedenle tezimizde art zamanlı bir çalışma yapılmıştır.Giriş bölümünde kiplik kavramı ve sınıflandırmaları hakkında bilgi verilmiştir.Çalışmamızın ana kısmını İsteme Kipliği, Olasılık Kipliği ve Gereklilik Kipliği Bölümleri oluşturmaktadır. Son olarak değerlendirmemizin yer aldığı Sonuç ve yararlandığımız kaynakları belirttiğimiz Kaynakça bölümleri bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Eski Türkiye Türkçesi, Kip, Kiplik.
dc.description.abstractModality which is open to interpretation and the mostly has context-based part of semantics, ensure that to express speaker's feelings, thoughts and desires; consists of expression which the speaker can obliged to keep the listener in various ways. In general, modality is divided into two as epistemic modality and deontic modality. Unless eveluated as sperate concepts, there is a close realition between mood and concept of modality. Because the modal is a grammatical fotmat of presented idea's determining the value of modality. It is important to determine modality markers as well as to reveal modality changeovers. For this reason, diachronic study is conducted in our thesis. At the Introduction part of our thesis, information of the concept and the classification of modality is given. Parts of desire modality, possibility modality and necessity modality constitute the main section of our work. Finally, there are result section where our assesments are and bibliography section which we have stated the sources used.Key Words: Old Turkey Turkish, Modal, Modality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleEski Türkiye Türkçesinde kiplik
dc.title.alternativeModality in old Turkey Turkish
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnatolian Turkish language
dc.subject.ytmOld Anatolian Turkish
dc.subject.ytmOld Turkish
dc.subject.ytmSemantics
dc.subject.ytmMoods
dc.subject.ytmTurkish
dc.identifier.yokid452551
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342276
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineTürk Dili Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess