Türkiye`de spor eğitiminin incelenmesi ve program geliştirme çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türkiye'de Spor Eğitiminin İncelenmesi ve Program Geliştirme Çalışması Bu çalışma ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren yüksek okulların öğretmen adayının hazırlanmasında izlenilecek zorunlu eğitim programının nasıl oluşturulması gerektiği incelenmiştir. Şu anda Beden eğitimi ve spor öğretmeni diploması veren okullar farklı ders programı izlemekte ve bu ders programlarının içerikleri de farklılıklar göstermektedir. Ayrıca hiçbir okul spor eğitiminde temel ders olarak aldıkları Biyomekanik ve Bilimsel Araştırma Teknikleri gibi derslerin alt yapısını oluşturan fizik ve matematik gibi temel bilim derslerine yer vermemektedir. Bu amaçlar doğrultusunda, çağın bilimde, eğitimde ve teknolojide ulaştığı gelişmelere ayak uydurabilmek üzere bir program oluşturmak amacıyla Türkiye genelinde bulunan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren okulların programlan ve ders içerikleri incelenmiş, ayrıca Kocaeli ilinde görev yapan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin görüşleri anket uygulaması yoluyla alınmıştır. Buna göre genel kültür dersleri içinde en çok okutulması istenen Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi ile yabancı dil olduğu görülürken bunları Türkçe ve Psikolojiye giriş dersleri izlemektedir. Temel Bilimler Derslerinden Fizik ve Matematik öğretmenlerinin yaklaşık %50'si tarafından istenmekte yine bu gurupta bulunan, Biyokimya, çevre bilimi Araştırma yöntemleri ve yönetim bilimine giriş dersleri oldukça fazla öğretmen tarafından Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren okulların programında yer alması uygun görülmektedir. Öğretmenlerin Teorik alan bilgisi ve uygulamalı alan bilgisi derslerinde tercih oranı %75 ve üzeri olurken öğretmenlik meslek bilgisi dersleride bu tercih sıralaması %50-66 olmuştur. Türkiye'de bu alanda faaliyet gösteren okulların programlan üzerinde yapılan incelemede bu derslerin(Teorik alan bilgisi ve uygulamalı alan bilgisi ile öğretmenlik meslek) mevcut programlarda yer aldığı saptanmıştır.Bu sonuçlar Bölüm 4.'te sunulmaktadır. Anket çalışması ve program taramalan sonucunda elde edilen verilerin ışığında ve eğitimin amaçlan doğrultusunda, çağın gereklerine uygun olarak tasarlanan alternatif program modeli ise Bölüm 5'te aynca verilmektedir. Anahtar kelimeler: Beden Eğitimi ve spor eğitimi, Ders programı, Program geliştirme, Eğitim iv ABSTRACT Investigation of Sports Education in Turkey and Studies on Program Development The aim of this study is to develop a curriculum following by Physical Education and Sports Departments which give a certificate to the students so that they can take a role at high schools as teachers of physical education and sports. At present, each department in this field is following different educational program with different contents. Most of them do not give priority to the fundamental sciences in their curriculum such as physics, math etc. which must be the base of some basic field lessons related directly to the sports education such as Biomechanics and statistical methods. In order to develop a standard program giving an answer to the requirements of educational, scientific and technological developments of the world, at first we examine the curriculum currently applied by all the universities in Turkey. Then we performed an inquiry study among the physical and sports teachers working at different high schools in Kocaeli. The teachers participated to our study are asked how the curriculum applied at the universities should be in order to match with the requirements of developments in sports and its education. According to the results obtained from program searching and inquiry study among physical education and sports teachers, most of the teacher participated to the study prefer some general culture lessons such as foreign language, psychology and national history. Approximately half of them suggested to be thought fundamental sciences at the universities. The results of the study is presented in Chapter 4 and the curriculum planned as an alternative program model for Physical Education and Sports Departments is also presented in Chapter 5. Key words: Physical education and sports, curriculum, program development, sports education.
Collections