Otizmli çocuklara uygulanan düzenli fiziksel aktivite programının bazı motorik özelliklere etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Otizmli çocuklara uygulanan düzenli fiziksel aktivite programının bazı motor özelliklere olan etkisinin incelenmesidir.Yöntem: Araştırma grubunu düzenli fiziksel aktivite yapmayan ve otizm tanısı almış 24 çocuk oluşturmaktadır. 8-11 yaş aralığında olan araştırma grubu için çalışmalara katılma imkanı olan 12 kişilik deney grubu oluşturulduktan sonra, bu deney grubuna yakın motor özelliklere sahip rastgele 12 kişilik kontrol grubu oluşturulmuştur. Araştırmaya katılan çocukların çalışmaya başlamadan önce Eurofit test bataryası ile bazı ölçümleri yapılmıştır. Sekiz hafta boyunca haftada 3 gün günde bir saat olarak çalışmalar yapılmıştır. Çalışmaların bitiminde çocuklara aynı ölçümler ve testler tekrar yapılarak veriler kaydedilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlemesi SPSS 21.0 paket programında yapılmıştır. Shapiro Wilk-w Testi ile normallik hesaplaması yapıldı. Bu teste göre parametrik verilerin ön test son test değerlendirmesinde Paired Samples Testi, gruplar arası karşılaştırma için İndependent Sample + t Testi uygulandı. Nonparametrik verilerin istatistiki analizinde, ön test son test karşılaştırmaları için Wilcoxon Signed testi kullanılırken gruplar arası karşılaştırmalarında 2 İndependent Sample testi uygulandı. Bulgular: Araştırma gruplarının kulaç uzunluğu, mekik, şınav, dikey sıçrama ve durarak uzun atlama son test ortalama sonuçları arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>0,05). Flamingo denge, otur uzan, 20 m., pençe kuvveti ve oturarak top fırlatma son test ortalamalarında anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05).Sonuç: Araştırma sonucu olarak düzenli fiziksel aktiviteye katılan otizmli çocukların denge, esneklik, sürat, koşu, ince motor, kaba motor ve üst extremite patlayıcı kuvvetlerinde gelişim olduğu gözlemlenmiştir. Core bölge kuvvet ve alt extremite patlayıcı kuvvet yeterli seviyede gelişim gözlenmemiştir. Purpose: The aim of this study is to examine the effect of regular physical activity programs applied to children with autism, on some motor features.Procedure: The research group consisted of 24 children with a diagnosis of autism, attending special schools using Applied Behavior Analysis principles. A 12 member experimental group was created, aged between 8 and 11 years old, and a random control group of 12 children with motor characteristics close to this experimental group was also formed. The children who participated in this study were selected with the European battery of cardiorespiratory and motor tests which proposes an experimental series of tests for assessing school-aged childrens physical development. At the end of the eight study weeks, the same measurements and tests were repeated and data were recorded usıng spss 2.1 statistics program. Findings: No significant difference was found between the mean results in the last test for the study groups, including arm span, shuttle, push up, vertical jump and standing long jump (p>0,05). Flamingo balance, sitting down lie, 20m., claw strength and sitting ball throwing final test means were found to be significantly different (p<0,05)Result: The research shows that children with autism who participate in regular physical activity demonstrate motor skills in the balance, explosive force, fine-rough motor skill, flexibility, running and upper extremity explosive force of development. The progress of motor skills in children who do not have regular physical activity programs is slow or doesn't show development at yet.
Collections