Show simple item record

dc.contributor.advisorBayazıt, Betül
dc.contributor.authorKavlak, Bircan
dc.date.accessioned2020-12-29T12:44:47Z
dc.date.available2020-12-29T12:44:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/412911
dc.description.abstractAmaç: Otizmli çocuklara uygulanan düzenli fiziksel aktivite programının bazı motor özelliklere olan etkisinin incelenmesidir.Yöntem: Araştırma grubunu düzenli fiziksel aktivite yapmayan ve otizm tanısı almış 24 çocuk oluşturmaktadır. 8-11 yaş aralığında olan araştırma grubu için çalışmalara katılma imkanı olan 12 kişilik deney grubu oluşturulduktan sonra, bu deney grubuna yakın motor özelliklere sahip rastgele 12 kişilik kontrol grubu oluşturulmuştur. Araştırmaya katılan çocukların çalışmaya başlamadan önce Eurofit test bataryası ile bazı ölçümleri yapılmıştır. Sekiz hafta boyunca haftada 3 gün günde bir saat olarak çalışmalar yapılmıştır. Çalışmaların bitiminde çocuklara aynı ölçümler ve testler tekrar yapılarak veriler kaydedilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlemesi SPSS 21.0 paket programında yapılmıştır. Shapiro Wilk-w Testi ile normallik hesaplaması yapıldı. Bu teste göre parametrik verilerin ön test son test değerlendirmesinde Paired Samples Testi, gruplar arası karşılaştırma için İndependent Sample + t Testi uygulandı. Nonparametrik verilerin istatistiki analizinde, ön test son test karşılaştırmaları için Wilcoxon Signed testi kullanılırken gruplar arası karşılaştırmalarında 2 İndependent Sample testi uygulandı. Bulgular: Araştırma gruplarının kulaç uzunluğu, mekik, şınav, dikey sıçrama ve durarak uzun atlama son test ortalama sonuçları arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>0,05). Flamingo denge, otur uzan, 20 m., pençe kuvveti ve oturarak top fırlatma son test ortalamalarında anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05).Sonuç: Araştırma sonucu olarak düzenli fiziksel aktiviteye katılan otizmli çocukların denge, esneklik, sürat, koşu, ince motor, kaba motor ve üst extremite patlayıcı kuvvetlerinde gelişim olduğu gözlemlenmiştir. Core bölge kuvvet ve alt extremite patlayıcı kuvvet yeterli seviyede gelişim gözlenmemiştir.
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study is to examine the effect of regular physical activity programs applied to children with autism, on some motor features.Procedure: The research group consisted of 24 children with a diagnosis of autism, attending special schools using Applied Behavior Analysis principles. A 12 member experimental group was created, aged between 8 and 11 years old, and a random control group of 12 children with motor characteristics close to this experimental group was also formed. The children who participated in this study were selected with the European battery of cardiorespiratory and motor tests which proposes an experimental series of tests for assessing school-aged childrens physical development. At the end of the eight study weeks, the same measurements and tests were repeated and data were recorded usıng spss 2.1 statistics program. Findings: No significant difference was found between the mean results in the last test for the study groups, including arm span, shuttle, push up, vertical jump and standing long jump (p>0,05). Flamingo balance, sitting down lie, 20m., claw strength and sitting ball throwing final test means were found to be significantly different (p<0,05)Result: The research shows that children with autism who participate in regular physical activity demonstrate motor skills in the balance, explosive force, fine-rough motor skill, flexibility, running and upper extremity explosive force of development. The progress of motor skills in children who do not have regular physical activity programs is slow or doesn't show development at yet.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleOtizmli çocuklara uygulanan düzenli fiziksel aktivite programının bazı motorik özelliklere etkisi
dc.title.alternativeThe effect of regular physical activity programs applied to children with autism on some motor features
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-13
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIndividual sports
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmAutistic children
dc.subject.ytmAutistic disorder
dc.subject.ytmAutism spectrum disorder
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmMotor performance
dc.identifier.yokid10269440
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568167
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineSporda Performans ve Kondisyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess