Yansıtıcı yazma uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin üst biliş ve duyuşsal özelliklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, yansıtıcı yazma etkinliklerinden günlük yazma etkinliklerinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin üst biliş ve duyuşsal özelliklerine etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Düzce ilinde Şükran Sedat Şenkardeşler Ortaokulu'nda 7. sınıfta öğrenim gören 28 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma `Rasyonel Sayılar` ünitesinin işlendiği beş haftalık öğretim sürecinde yürütülmüştür. Çalışmanın nicel bölümünde ön-test, son-test tek gruplu yarı deneysel desen, nitel bölümünde ise yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilere rasyonel sayılar öğretiminde günlük yazma etkinlikleri kullanılmıştır. Öğrencilerin yazma etkinliklerine araştırmacı tarafından incelenerek dönüt verilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematiğe Yönelik Üst Bilişsel Özdüzenleme Ölçeği, Matematiğe Karşı Özyeterlik Algısı Ölçeği, Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği, Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeği ve Matematik Motivasyon Ölçeği uygulanmıştır ve veriler SPSS.18 ile analiz edilmiştir. Ek olarak seçilen öğrencilerle deneysel işlem sonrası yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi, ilişkili örneklemler için t-testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Sonuç olarak yansıtıcı yazma etkinliklerinin tutumu olumlu yönde etkilediği ancak öğrencilerin üst bilişsel özdüzenleme düzeyleri, özyeterlik algıları, kaygı ve motivasyonları üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığı görülmüştür. Bunun yanında yapılan görüşmelerde yansıtıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin öğrenmelerine yardımcı olduğu, dersi tekrar etmelerini sağladığı, eksik ve yanlışlarını görmelerini sağladığı ve derslerin daha eğlenceli hale geldiğini ortaya çıkaran bulgulara ulaşılmıştır. In this study, the effects of daily writing activities, which is a type of reflective writing activities, on metacognition and affective characteristics of 7th grade students were investigated. The study was conducted with 28 students in 7th grade at Şükran Sedat Şenkardeşler Secondary School in Düzce in 2019-2020 academic year. The study was carried out during the five-week teaching period in which the `Rational Numbers` unit was processed. The pre-test, post-test, single-group quasi-experimental design were used in the quantitative part of the study, and semi-structured interview was used in the qualitative part. Daily writing activities were used to teach rational numbers to the students in the study group. The writing activities of the students were reviewed by the researcher and feedback was given. In this study Metacognitive Self-Regulation Scale for Mathematics, Self-Efficacy Perception Scale Against Mathematics, Mathematics Anxiety-Worry Scale, Mathematics Motivation Scale were applied to measure students' success and the data were analyzed with SPSS.18. In addition, semi-structured interview was conducted with the selected students after the experimental procedure. One-way analysis of variance, t-test for related samples and Wilcoxon Signed Ranks test were used for data analysis. As a result, it was seen that reflective writing activities positively affected attitude but did not make a significant difference on the metacognitive self-regulation levels, self-efficacy perception, anxiety and motivation of the students. In addition, during the interviews, it was found that reflective writing activities helped students learn, repeat the course, see their shortcomings and mistakes and it reveals that the lessons became more enjoyable with these activities.
Collections