Kansei mühendisliği kullanılarak müşteri odaklı ürün tasarımı: Web sayfası tasarımında uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yaşanan yoğun rekabet ortamında büyümek ve ayakta kalmak isteyen işletmeler, müşteri ihtiyaçları ya da algı/hislerine uygun ürünler üretmelidirler. Çünkü, algı/hisler, satın alma kararını doğrudan etkilemektedir. Bir ürünün müşteri algı/hislerine dayanılarak tasarlanması çok boyutlu bir problemdir. Son yıllarda bu problemin çözümünde en sık kullanılan metodoloji, Kansei mühendisliğidir. Müşteri odaklı bir ürün tasarım metodolojisi olan Kansei mühendisliği, bir ürüne ilişkin müşteri algı/hislerini ölçerek, bu algı/hislerin dokunulabilir/hissedilebilir tasarım bileşenlerine dönüştürülmesini sağlar.Bu çalışmada, Kansei mühendisliği metodolojisi ayrıntılı şekilde ele alınmış ve müşteri odaklı web sayfası tasarımında kullanılabilecek bir Kansei mühendisliği süreci önerilmiştir. Önerilen süreç, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi web sayfasının paydaş algı/hislerine göre tasarlanması probleminin çözümünde kullanılmıştır. Paydaşların aidiyet hissini etkileyen tasarım özellikleri ve bu özelliklerin düzeyleri sıralı lojistik regresyon analizi ve konjoint analizi kullanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak bu çalışma, müşteri odaklı web sayfası tasarımı konusunda çalışan araştırmacılar ve karar vericiler için önemli ipuçları sağlamaktadır. To ensure growth and survival in today?s intense competitive environment, companies must produce products that are fit to the needs or perceptions/feelings of customers. Because, the perceptions/feelings are directly affect the decision of purchasing. Product design by capturing the customers? feelings/perceptions is a multidimensional problem. In recent years, the most common methodology used to solve the problem is Kansei engineering. Kansei engineering is a customer oriented product design methodology that transforms customer perceptions/feelings related to a product into touchable/sensible design components.In this study, Kansei engineering methodology has been dealt in detail and a Kansei engineering process is proposed to design a customer oriented web page. The process is used to solve the web page design problem for the Faculty of Art and Science at Eskişehir Osmangazi University according to the stakeholders? perceptions/feelings. Ordinal logistic regression and conjoint analysis are used to investigate the design properties and their levels that affect the state of belonging for the stakeholders?. As a result, this study provides insights for researchers and decision makers who study the customer oriented web page design.
Collections