Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğmuş, Şenol
dc.contributor.authorKoç, Eylem
dc.date.accessioned2020-12-29T12:14:28Z
dc.date.available2020-12-29T12:14:28Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/409877
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan yoğun rekabet ortamında büyümek ve ayakta kalmak isteyen işletmeler, müşteri ihtiyaçları ya da algı/hislerine uygun ürünler üretmelidirler. Çünkü, algı/hisler, satın alma kararını doğrudan etkilemektedir. Bir ürünün müşteri algı/hislerine dayanılarak tasarlanması çok boyutlu bir problemdir. Son yıllarda bu problemin çözümünde en sık kullanılan metodoloji, Kansei mühendisliğidir. Müşteri odaklı bir ürün tasarım metodolojisi olan Kansei mühendisliği, bir ürüne ilişkin müşteri algı/hislerini ölçerek, bu algı/hislerin dokunulabilir/hissedilebilir tasarım bileşenlerine dönüştürülmesini sağlar.Bu çalışmada, Kansei mühendisliği metodolojisi ayrıntılı şekilde ele alınmış ve müşteri odaklı web sayfası tasarımında kullanılabilecek bir Kansei mühendisliği süreci önerilmiştir. Önerilen süreç, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi web sayfasının paydaş algı/hislerine göre tasarlanması probleminin çözümünde kullanılmıştır. Paydaşların aidiyet hissini etkileyen tasarım özellikleri ve bu özelliklerin düzeyleri sıralı lojistik regresyon analizi ve konjoint analizi kullanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak bu çalışma, müşteri odaklı web sayfası tasarımı konusunda çalışan araştırmacılar ve karar vericiler için önemli ipuçları sağlamaktadır.
dc.description.abstractTo ensure growth and survival in today?s intense competitive environment, companies must produce products that are fit to the needs or perceptions/feelings of customers. Because, the perceptions/feelings are directly affect the decision of purchasing. Product design by capturing the customers? feelings/perceptions is a multidimensional problem. In recent years, the most common methodology used to solve the problem is Kansei engineering. Kansei engineering is a customer oriented product design methodology that transforms customer perceptions/feelings related to a product into touchable/sensible design components.In this study, Kansei engineering methodology has been dealt in detail and a Kansei engineering process is proposed to design a customer oriented web page. The process is used to solve the web page design problem for the Faculty of Art and Science at Eskişehir Osmangazi University according to the stakeholders? perceptions/feelings. Ordinal logistic regression and conjoint analysis are used to investigate the design properties and their levels that affect the state of belonging for the stakeholders?. As a result, this study provides insights for researchers and decision makers who study the customer oriented web page design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.titleKansei mühendisliği kullanılarak müşteri odaklı ürün tasarımı: Web sayfası tasarımında uygulanması
dc.title.alternativeCustomer oriented product design using Kansei engineering: An application of web page design
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİstatistik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWeb design
dc.identifier.yokid335989
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid244486
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineYöneylem Araştırması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess