Search
Now showing items 1-10 of 134
Bilişim sektöründe süreç yönetimi ve bir uygulama
(2021-05-03)
Bu çalışma, organizasyonlarda satın alma süreçleri içerisinde yer alan darboğazları ve bunların çözümleri konusunu ele almaktadır. Bu amaçla, darboğaz ve kısıtlar teoremi gibi anahtar kelimeler tanımlanmıştır. Ayrıca, ...
Marka bağlılığında materyalist eğilimlerin ve beden algısının etkilerinin incelenmesi
(2021-01-28)
Araştırma kapsamında tüketicilerin materyalist eğilimler ve beden algısının marka bağlılıkları üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul'da ikamet eden 405 giyim sektörü tüketicisine ...
Tüketici davranışları ve kahve akımları üzerine bir araştırma
(2021-04-16)
Bu tez kapsamında, tüketicilerin kahve tercihleri ve bu tercihlerinin oluşturduğu kahveakımları incelenmiştir. Kahvenin keşfinden günümüzdeki kahve zincirlerine ve sonolarak nitelikli kahve dükkânlarına uzanan yolculuğuna ...
Digitization and customer experience in fashion industry: A comparative study of physical and on-line stores in France
(2021-03-04)
Bu tezin amacı, Fransa'nın Paris şehrindeki üniversitelerde okuyan Fas uyruklu öğrencilerin, perakende satış ve çevrimiçi (`on-line`) mağazalarındaki ulaşılabilir lüks kategorisi ile ilgili müşteri deneyimlerini ...
Paternalistik liderliğin değişime direnç üzerine etkileri; Örgütsel güvenin aracılık rolü
(2021-04-20)
Liderin astlarıyla baba-oğul ilişkisine benzer bir ilişki kurduğu ve onları koruyup kolladığı liderlik tarzına paternalistik liderlik adı verilmektedir. Paternalist liderler, kendi çıkarlarından çok örgütsel faydayı ve ...
Çalışanların örgütsel değişim algılarının işyeri davranışlarına etkisi: Finans sektörü üzerine bir uygulama
(2021-02-02)
Bu çalışmada çalışanların örgütsel değişim algısının işyeri davranışlarına etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Buna yönelik olarak araştırma örneklemini, İstanbul ve Ankara ilinde bir banka ve sigorta şirketlerinde çalışan 202 ...
Özçekim davranışı ve Narsisizm arasındaki ilişki: Y ve Z Kuşakları üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
(2021-02-02)
Sosyal medya mecraları günümüz dünyasında satış, pazarlama, iletişim gibi birçok sektörde iletişim amacı olarak etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Özellikle pazarlama alanında faaliyet gösteren şirketlerin stratejilerinde, ...
Gender difference in the generation of satisfaction and wom in e-commerce
(2021-04-09)
Günümüzde teknoloji, iş yaşamında dijitalleşme sayesinde devrimsel değişikliklere neden olmaktadır. Pazarlama çok hızlı ve büyük ölçüde değişime uğrayan bu iş süreçlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. İş süreçlerinde maliyetler ...
Bilgi teknolojisi çalışanlarında yetkinliğe dayalı işe alım süreci üzerine nitel araştırma
(2021-05-05)
Bu araştırma konusunun çıkış noktası olan `yetenek` kavramı günümüzde önemi artmış ve araştırmaların devam ettiği bir kavram olarak özellikle insan kaynağını seçim sürecinde önemli yer tutmaktadır. Hızla büyüyen ve gelişmeye ...
Döviz kuru değişimlerinin türev araç kullanımına etkileri; 2000-2018 yıllarında Türk bankacılığı üzerine bir araştırma
(2021-05-07)
Küreselleşen dünyada gerçek ve tüzel kişiler kendilerini dövizdeki değişimlerden korumak amacıyla ve kar elde etmek amacıyla hazine ürünü olan türev araçları kullanmaya başlamışlardır. Yıllar itibariyle teknolojinin gelişmesi ...