Fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim-öğretimde, Eğitim Bilişim Ağından (EBA ) yararlanmaya ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, 2017-2018 öğretim yılında Tekirdağ İli ve İlçelerinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı 65'i devlet, 14'ü özel okul olmak üzere 79 ortaokulda gerçekleştirildi. Okullarda görevli 207 Fen Bilgisi Öğretmenine çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir anket uygulandı. Araştırmada kullanılan 5'li likert olarak hazırlanmış anket araştırmacı tarafından yapılmış olup pilot uygulama sonucunda geçerlilik ve güvenirliği sağlandıktan sonra kullanılmıştır. 44 sorudan oluşan anketin ilk 4 sorusu bireyin kişisel bilgileri ile ilgili olup kalan 40 soru Eğitim Bilişim Ağı ve Teknoloji ile ilgilidir. Fen Bilgisi Öğretmenlerinden anket yoluyla elde edilen verilerin tümü istatistik programı yardımıyla analiz edildi. Betimsel istatistiklerde frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama ve t testi uygulandı. Araştırma sonucunda Türkiye'nin batısında bulunan Tekirdağ ilinin, devlet okullarının genelinde öğrenci ve öğretmenlere çok fazla olanaklar sunulmasına rağmen, halen bazı okullarda etkileşimli tahta eksiği bulunmaktadır. Öğretmenlerin çok azı ellerinde imkânlar olmasına rağmen kendini geliştirmek yerine her şeyi başkalarından hazır beklemektedir. Bunlardan birkaçı hata yapmaktan endişe duymakta, kalan kısmı da zamanını harcamaktan kaçınmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğu Eğitim Bilişim Ağı ve teknolojiyi daha etkili kullanmak için okullarda tanıtım, teşvik ve hizmet içi eğitim desteği verilmesini istemektedir. Öncelikle devlet tarafından okullarda eksik olan etkileşimli tahta ihtiyacı tamamlanıp, öğretmenleri Eğitim Bilişim Ağını kullanımı konusunda teşvik çalışmalarına ağırlık verilmelidir. Bu uygulamalar bir kere değil düzenli olarak devam ettirilmelidir. Bu şekilde gelişen teknoloji ve uygulamalarda kalıcılık sağlanabilir. This research was carried out in 79 secondary schools, 65 of which were state and 14 were private schools of the Ministry of National Education in Tekirdağ in 2017-2018 academic year. A questionnaire consisting of multiple-choice questions was applied to 207 Science Teachers working in schools. 5-ary Likert scale was used by the researcher after the validity and reliability of the pilot application. The first 4 questions of the 44-item questionnaire are related to the personal information of the individual and the remaining 40 questions are related to the Education Informatics Network and technology. All the data obtained from Science Teachers through the questionnaire were analysed with the help of statistical program. In descriptive statistics, frequency, percentage, standard deviation, arithmetic mean and t test were applied. Research results the West of Tekirdağ province of Turkey, although there are many opportunities for students and teachers across public schools, some still lack interactive boards in schools. Few of the teachers, although they have the means at hand, expect everything from others instead of improving themselves. A few of them are concerned about making mistakes and the rest does not want to waste their time.Most of the teachers who participated in the research asked for promotion, incentives and in-service training support in schools in order to use technology and Education Informatics Network more effectively. First of all, the government needs to complete the interactive board which were missing in the schools and encouraging teachers to use Education Informatics Network should be emphasized. In this way, permanence can be achieved in developing technologies and applications. These practices should be continued regularly, not once. In this way, permanence can be achieved in developing technologies and applications.
Collections