Lisansüstü öğretimde beden eğitimi ve spor müfredatlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
48 6-ÖZET LİSANSÜSTÜ ÖĞRETİMDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR MÜFREDATLARININ KARŞILAŞTIRILMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor bölümlerinin yüksek lisans ve doktora ders programlarının mevcut durumunu ortaya çıkarmaktır. Bu programlardaki mevcut durumu tespit ettikten sonra Türkiye'deki mevcut programların standart hale getirilmesine büyük yardım sağlayacağı ümit edilmektedir. Çalışmanın verileri; Ankara, Akdeniz, Atatürk, Cumhuriyet, Çukurova, Dicle, Dokuz Eylül, Erciyes, Fırat, Gazi, Hacettepe, Harran, İnönü, istanbul, Marmara, On Dokuz Mayıs, Selçuk, Trakya, Uludağ, Kütahya, Karadeniz Teknik, Ortadoğu Teknik, Niğde ve Sakarya Üniversitesinin katalogları, resmi yazışmaları ve öğrencilere uygulanan anketlerden oluşmaktadır. Bulgular; üniversiteler arasında dersler, derslerin içerikleri ve kredileri açısından pek çok farklılığın olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak Beden Eğitimi ve Spor bölümü yüksek lisans ve doktora programlarının ortak bir model oluşturabilmeleri için yeniden düzenlenmesi veya bir reformdan geçirilmesi tavsiye edilmektedir. 49 7-SUMMARY A COMPARISON AND EVALUATION OF THE GRADUATE PROGRAMS AT PHYSICAL EDUCATION DEPARTMENTS The aim of the study is to investigate the present situation of both M.A and Ph.D. programs at physical education departments in Turkey. After describing the actual situation at these programs, it is hoped that the study will be of great use both to improve and to standardize the programs in Turkey. The data of the study was collected from the student catalogs, formal documents and the questionnaires gives to the students of many universities including Ankara, Akdeniz, Atatürk, Cumhuriyet, Çukurova, Dicle, Dokuz Eylül, Erciyes, Fırat, Gazi, Hacettepe, Harran, Inonu, istanbul, Marmara, On Dokuz Mayıs, Selçuk, Trakya, Uludağ, Kütahya, Karadeniz Teknik, Ortadoğu Teknik, Niğde and Sakarya. The findings reveal that there are many differences among the programs at the levels of courses offered, course descriptions, and the credits corresponding to each course. In conclusion, it is recommended those graduate programs of physical education departments reorganize and reform their programs and reach to a common model.
Collections