Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu, Mehmet
dc.contributor.authorYüksel, Hilmi
dc.date.accessioned2020-12-29T11:51:42Z
dc.date.available2020-12-29T11:51:42Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405925
dc.description.abstract48 6-ÖZET LİSANSÜSTÜ ÖĞRETİMDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR MÜFREDATLARININ KARŞILAŞTIRILMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor bölümlerinin yüksek lisans ve doktora ders programlarının mevcut durumunu ortaya çıkarmaktır. Bu programlardaki mevcut durumu tespit ettikten sonra Türkiye'deki mevcut programların standart hale getirilmesine büyük yardım sağlayacağı ümit edilmektedir. Çalışmanın verileri; Ankara, Akdeniz, Atatürk, Cumhuriyet, Çukurova, Dicle, Dokuz Eylül, Erciyes, Fırat, Gazi, Hacettepe, Harran, İnönü, istanbul, Marmara, On Dokuz Mayıs, Selçuk, Trakya, Uludağ, Kütahya, Karadeniz Teknik, Ortadoğu Teknik, Niğde ve Sakarya Üniversitesinin katalogları, resmi yazışmaları ve öğrencilere uygulanan anketlerden oluşmaktadır. Bulgular; üniversiteler arasında dersler, derslerin içerikleri ve kredileri açısından pek çok farklılığın olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak Beden Eğitimi ve Spor bölümü yüksek lisans ve doktora programlarının ortak bir model oluşturabilmeleri için yeniden düzenlenmesi veya bir reformdan geçirilmesi tavsiye edilmektedir.
dc.description.abstract49 7-SUMMARY A COMPARISON AND EVALUATION OF THE GRADUATE PROGRAMS AT PHYSICAL EDUCATION DEPARTMENTS The aim of the study is to investigate the present situation of both M.A and Ph.D. programs at physical education departments in Turkey. After describing the actual situation at these programs, it is hoped that the study will be of great use both to improve and to standardize the programs in Turkey. The data of the study was collected from the student catalogs, formal documents and the questionnaires gives to the students of many universities including Ankara, Akdeniz, Atatürk, Cumhuriyet, Çukurova, Dicle, Dokuz Eylül, Erciyes, Fırat, Gazi, Hacettepe, Harran, Inonu, istanbul, Marmara, On Dokuz Mayıs, Selçuk, Trakya, Uludağ, Kütahya, Karadeniz Teknik, Ortadoğu Teknik, Niğde and Sakarya. The findings reveal that there are many differences among the programs at the levels of courses offered, course descriptions, and the credits corresponding to each course. In conclusion, it is recommended those graduate programs of physical education departments reorganize and reform their programs and reach to a common model.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleLisansüstü öğretimde beden eğitimi ve spor müfredatlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeA Comparison and evaluation of the graduate programs at physical education departments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid103490
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99274
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess