İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerinin Web tabanlı bir sistem yardımıyla ölçülmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerinin web tabanlı bir sistem yardımıyla ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Eskişehir il merkezindeki ilköğretim okullarında 2011-2012 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara ?Türkçe Dersine İlişkin Tutum Ölçeği? ve web tabanlı olarak hazırlanan ?Web Tabanlı Dinleme Testi? uygulanmıştır. Araştırma sürecinde ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerinin cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi, kardeş sayısı, anne veya babanın kendilerine sesli olarak kitap okuma durumlarına, aile gelir düzeyine, Türkçe dersi karne notuna, en çok sevilen ve dinlenen müzik türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için t testi, ANOVA, Post-Hoc Tukey HSD Testi uygulanmıştır. Dinleme becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutum düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi için Pearson Çarpım Momentleri Korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin dinleme becerilerinin cinsiyete, anne veya babanın kendilerine sesli olarak kitap okuma durumuna ve kardeş sayısına göre farklılaşmadığı; anne-baba eğitim düzeyine, aile gelir düzeyine, en çok sevilen ve dinlenen müzik türüne göre farklılaştığı bulunmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin dinleme becerileri ile Türkçe dersi karne notu arasındaki ilişkinin kuvvetli, Türkçe dersine ilişkin tutum düzeyi arasında bir ilişkinin zayıf olduğu görülmüştür. Ayrıca ölçeklerin uygulandığı web tabanlı sistemin dil öğrenme, öğretme, ölçme ve değerlendirme süreçlerinde kullanılabilirliği açısından olumlu durumlarla karşılaşılmıştır. Kişiselleştirilmiş ve dış etkenlerin en aza indirgendiği bu sistemin kullanımı esnasında öğrencilerin daha dikkatli ve güdülenmiş bir şekilde süreçte yer aldıkları gözlenmiştir. Buna göre web tabanlı ortamların dil öğrenme, öğretme, ölçme ve değerlendirme süreçlerinde kullanılabilir olduğu söylenebilir. The main purpose of this study is to measure listening comprehension skills of 5th grade school students with the help of web based system. This study was conducted on 5th grade students studying at the primary schools of Eskişehir. The scales used in the process of the study are ?Attitude Scale Related To Turkish Course? and ?Web Based Listening Scale?. In the process of the study, it was investigated that the level of differentiation listening skill and sex, educational level of mother and father, number of siblings, status of the mother or father reading aloud to them, family income level, Turkish Course grading note, the most popular and listened music genre, and that relationship between listening skill and attitude level related to Turkish Course. The statistical methods which are t testi, ANOVA, Post-Hoc Tukey HSD test and Pearson product-moment correlation were used. According to the results obtained that no significant difference was found with listening skills and sex, status of the mother or father reading aloud to them and number of siblings. Besides significant difference was found with listening skills and educational level of mother and father, family income level and the most popular and listened music genre. Also it was found that there is powerful relationship between listening skills and Turkish Course grading note and poor relationship between listening skills and attitude level related to Turkish Course. In the process of the research, it was observed the students used the web based system more attentive and motivated. Nevertheless personalized measuring environment was provided by the web based system. Finally it can be said that the web based systems can be used positively for language learning, teaching, instruction, improving, measuring and assessing process.
Collections