Show simple item record

dc.contributor.advisorAypay, Ahmet
dc.contributor.authorUluçinar, Ufuk
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:41Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:41Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404489
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin eğitim yaşamına ilişkin demokratik değerleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla birlikte, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve demokratik değerlerinin demografik özellikler açısından anlamlı farklılaşmaların olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde altı bölümlerde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma verileri, ?Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği?, ?Öğretmen Adayları Demokratik Değerler Ölçeği? ve ?Kişisel Bilgi Formu? ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, Betimsel istatistikler, Bağımsız Gruplar T Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Tekniği ve Çoklu Regresyon Tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri düzeylerinin orta düzeyde olduğu, demokratik değer düzeylerinin ise yüksek olduğu bulunmuştur. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri, demokratik değerleri ve bazı demografik değişkenler arasında anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır. Buna göre, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri arttıkça, demokratik değerlere daha fazla önem vermektedirler. Öğretmen adaylarının demokratik değerleri yaş, cinsiyet, ailevi özellikler ve genel not ortalaması ile açıklanmaktadır. Ayrıca, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin eğitim yaşamına ilişkin demokratik değerleri anlamlı bir şekilde yordadığı bulunmuştur. Öğrencilere demokratik değerleri kazandırmak için eleştirel düşünmeye yönelik etkinlikler yapması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Eleştirel Düşünme Eğilimleri, Demokratik Değerler, Öğretmen Adayları, Eleştirel Demokratik Eğitim
dc.description.abstractThe purpose of this researh is to investigate the relationship between critical thinking dispositions and democratic values of preservice teachers. Moreover, This research aims whether there is critical thinking dispositions and democratic values of preservice teachers in terms of demographic features. The study group of this research consists of preservice teachers who are at six departments at University of Eskisehir Osmangazi. The data was collected through ?Critical Thinking Dispositions?, ?Preservice Teachers Democratic Values? and ?Personal Information Form?. The data obtained was analyzed by using descriptive statistics, Independent Groups T Test, One Way Variance Analysis, Product-Moment Correlation and Multiple Regression Analysis Techniques.The results of this research indicate that the level of critical thinking dispositions in pre-service teachers is middle, the level of democratic values is extremely high. It was proved that there are significant relationships between the sub-dimensions of critical thinking dispositions and democratic values of pre-service teachers. According to this result, as preservice teachers?critical thinking dispositions increase, democratic values rise as well. Moreover, preservice teachers? critical thinking dispotisions predict their democratic values. It has been recommended that students engage in activities toward critical thinking in order to gain democratic values.Key words: Critical Thinking Dispositions, Democratic Values, Pre-service Teachers, Critical Democratic Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin demokratik değerlerini yordama düzeyi
dc.title.alternativePrediction levels of preservice teachers' critical thinking dispositions on democratic values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmDemocratic values
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.identifier.yokid441855
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323476
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess