İlköğretim sekizinci sınıf ingilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri: Eskişehir örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 2008-2009 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde uygulamaya konulan sekizinci sınıf İngilizce öğretim programınına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, İngilizce öğretmenlerinin programın kazanımlar, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve ölçme-değerlendirme boyutlarına ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Ayrıca, bu görüşler bazı değişkenler (cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan yüksek öğretim programı, İngilizce öğretim programına ilişkin bilgi düzeyi, programla ilgili hizmet içi eğitime katılma sayısı, katıldıkları hizmet içi eğitimin bilgilenmelerine katkısı) açısından incelenmiştir. Çalışmada, betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2010-2011 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, Eskişehir ili merkez ilçeleri (Odunpazarı ve Tepebaşı) devlet ilköğretim okullarından seçilen 42 okulda görevli 138 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak, iki bölümden oluşan anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde, öğretmenlerin kişisel özelliklerine ilişkin bilgiler; ikinci bölümünde programın kazanım, içerik, öğretme- öğrenme süreci ve ölçme-değerlendirme boyutlarına ilişkin ifadeler ile öğretmenlerin eklemek istedikleri görüş ve önerilere yer almaktadır. Anket ile elde edilen veriler, SPSS 18 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anket sonuçları frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Kruskall Wallis ve Mann Whitney U hesaplanarak tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır.Çalışma sonucunda, İngilizce öğretim programının öğrencilerin dört temel dil becerisini ve alt becerilerini geliştirmede yetersiz olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar Öğretmenlerin özellikle konuşma ve dinleme becerilerini kazandırmada sorun yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. Programın içerik ve öğretme-öğrenme boyutunda, telaffuz ve dilbilgisi konularında öğretmenlerin olumsuz görüşte oldukları gözlenmiştir. Ayrıca, haftalık ders saatinin programdaki kazanımları gerçekleştirmek için yetersiz olduğu belirlenmiştir. Bulgular arasında; İngilizce Öğretmenliği mezunu olanlarınn diğer bölüm mezunlarına göre, programın tüm boyutlarına ilişkin daha olumlu görüşte oldukları dikkat çekmektedir. Araştırmada, öğretmenlerin klasik ölçme-değerlendirmenin yanı sıra alternatif teknikleri de uygulama çabası içinde oldukları saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler, illerde uygulanan hizmet içi eğitim çalışmalarının yeterli olduğu kanısını paylaşmaktadırlar.Araştırma bulguları doğrultusunda; öğrencilerin konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik düzenlemelerin yapılması, telaffuz ve dilbilgisinin etkili öğretimi konusunda gerekli tedbirlerin alınması, ders saatlerinin artırılması ve farklı bölüm mezunlarının öğretmenlik yapmaması gibi öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Yabancı Dil Öğretimi, Sekizinci Sınıf İngilizce Öğretim Programı, Yapılandırmacılık. The aim of this study is to determine the views of teachers on the eighth grade English Language curriculum which was put into practice in Turkey in 2008-2009 education year. Teachers? views on curriculum?s goals, content, teaching- learning process and testing-evaluation dimensions were identified in this study. Also, these views were analyzed in terms of some variables such as gender, job seniority, graduation, knowledge of new curriculum, the number of in-service training, contribution of the in-service training to the teachers. Descriptive study model was used in this research. The sample of the study consists of 138 English teachers working in state primary schools in Odunpazarı and Tepebaşı districts of Eskişehir.A questionnaire with two sections was used as a data gathering instrument. In the first section of the questionnaire, personal information about teachers; in the second section, the goals, content, learning-teaching process, and testing-evaluation dimensions of the curriculum and the opinions and suggestions of the teachers about the new English language curriculum take part. The data gathered by using the questionnaire, were analyzed by using SPSS 18. Frequency analysis, percentage, mean of the items, Kruskall Wallis and Mann Whitney U tests were calculated and put into tables.At the end of the study; it was determined that the curriculum is insufficient especially in providing the students to acquire the four basic language skills and sub- skills. Results revealed that teachers have problems in teaching especially speaking and listening skills. It was observed that teachers have negative views on grammar and pronunciation in content and teaching- learning processes of the curriculum. Besides, it was determined that time in a week is insufficient to apply the new English curriculum. Among the findings, it stands out that teachers graduated from English language teaching program have more positive opinions about the program than those graduated from other programs. In this study, it was indicated that teachers use modern testing and evaluation methods as well as classical ones. According to the results, teachers share the idea that in-service training applied in cities, are really beneficial for them.Based on the results, some recommendations such as arranging activities to improve speaking and listening skills, taking measures in teaching pronunciation and grammar more effectively, increasing time in a week and not occupying teachers graduated from different branches were developed.Key Words: English Language Teaching, Eighth Grade English Language Curriculum, Constructivism
Collections