İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin solo taksonomisi ile incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; 8. sınıf öğrencilerinin genellemeleri formüle etme, sembolleri ve cebirsel ilişkileri kullanma ve çoklu gösterimlerden yararlanma şeklinde sıralanan cebirsel düşünme becerilerini SOLO Taksonomisi ile incelemektir.Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışma 2011-2012 Eğitim- Öğretim yılı ikinci döneminde Bursa ili İnegöl ilçesindeki ilköğretim okullarından birinde 15 tane 8. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar 8. sınıf öğrencileri arasından maksimum çeşitlilik örneklemesine uygun olacak şekilde seçilmiştir.Veri toplama aracı olarak 8 problem hazırlanmış ve öğrencilerle bu problemler üzerinde klinik mülakatlar yürütülmüştür. Yazıya dökülen mülakat verileri, video kayıtlarından elde edilen veriler ve araştırmacı notları çalışmanın bulgularını oluşturmaktadır. Veri analizinde Miles ve Huberman (1994) tarafından tanımlanan çift-kodlama yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun SOLO Taksonomisine göre İY seviyesinin altında yer aldığı görülmüştür. Öğrencilerin en çok zorlandıkları beceri sembolleri ve cebirsel ilişkileri kullanma becerisi olmuştur. Öğrencilerin akademik başarılarına göre yapılan analizde ders notu yüksek öğrencilerin cebirsel düşünme becerilerinin diğer öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. The purpose of this study was to investigate 8th grade students? algebraic thinking skills listed in the form of formulizing generalizations, using symbols and algebraic relations and utilizing multiple representations with SOLO Taxonomy.Following the qualitative research methods, this study was carried out during the spring semester of 2011-2012 academic year on 15 students at eighth grade whom are chosen from a school in İnegöl the town of Bursa. Participants were chosen from 8th grade students according to maximum diversity sampling.8 problems were prepared for data collection and clinical interviews were performed with students on this problems. Interview data expressed in writing, results from video records and researcher notes constituted this study?s data source. Collected data were analyzed using double-coding procedure characterized by Miles and Huberman (1994).At the end of the research, it is determined that most students have a part below to the relational thinking level. Using symbols and algebraic relations occured the most compelling skill for students. According to the analysis about students? academic achievement, successful students? algebraic thinking skills found higher than the others.
Collections